לאחר שריצה שש שנות מאסר בעקבות הרשעתו במסגרת הסדר טיעון, העבריין שלום דומרני השתחרר הבוקר (שני) מהכלא, ובימ"ר לכיש נערכים לשלל תרחישים.

על פניו, דומרני בשטח איבד מכוחו, ולכן לא ברור האם עדיין ייכנס למאבקים בארגונים אחרים, או שמא יעשה חשיבה והיערכות מחדש. ההתנהלות בחודשים האחרונים בקרב ארגוני הפשיעה באזור לכיש שינתה פנים משימוש רב במטעני חבלה לשימוש רב יותר באמצעי לחימה אחרים כמו סכינים ואקדחים, ברקע מספר ניסיונות חיסול. בין היתר, הובאו לארץ שכירי חרב שנעצרו על ידי ימ"ר לכיש.

בתוך כך, למעריב נודע כי בשלב זה מדברים בעולם הפשע על אפשרות של "סולחה" הנרקמת בימים אלו בין שני ארגוני פשיעה גדולים באזור. כזכור, רק לאחרונה נעצרו חברי כנופיית הפשע של מיכאל טנסקי, שהייתה בברית עם דומרני. 

במשטרה אומרים: "ימ"ר לכיש הייתה תמיד צעד אחד קדימה, והיא תפעל בנחישות להנמיך את הלהבות על מנת למנוע חיסולים, כפי שהיה עם בני שלמה שזומן לשיחה והוזהר - כך יהיה עם דומרני. אנחנו לא ניתן למי מהארגונים האלו ללבות את היצרים למרות המשקעים ביניהם, היריבות והמלחמה הבלתי מתפשרת. המשטרה תעשה כל שביכולתה להשאיר את מרחב לכיש ואת אזור הדרום בטוח ושקט". 

בראיון מיוחד במעריב עם מפקד מחוז דרום, רב ניצב פרץ עמר, הוא התייחס להיערכות המשטרה לשחרורו של דומרני: "הבנו שיש בעיה שהולכת להתרחש עם שחרורו הקרוב של שלום דומרני. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואנחנו מבינים שהם ינסו לפעול וליצור פרופגנדה, אבל לא ניתן להם לעשות, לא לבני שלמה ולא לשלום דומרני, למרות שברור שהם ינסו לעשות מהלכים כדי להחזיר את השליטה בשטח".

רב ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז דרום (צילום: דוברות המשטרה)
רב ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז דרום (צילום: דוברות המשטרה)


"ימ"ר לכיש תמיד היה צעד אחד לפני ולא הייתי מציע להם לעשות טעויות כי נשים את היד עליהם. בעניין הזה אנחנו מבינים שהפעילות שלהם מתבססת על מקור הפרנסה במסגרת פלילית ולכן הפעילות שלנו מתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם רשויות המס ונעשה הכל כדי להבהיר להם שיחפשו מקורות פרנסה אחרים כי לנהוג בדרך פלילית זו לא משוואה משתלמת עבורם", הוסיף.