פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד צחי גלאם בן ה-48, ונגד בניו, שליו ואלמוג מנתניה, בגין רצח באדישות ושיבוש מהלכי משפט. זאת, לאחר שהכו ודקרו למוות את ירין מסילתי.

על פי כתב האישום, בין הצדדים הייתה היכרות מוקדמת, כאשר נגד מסילתי היה צו הרחקה בתוקף מאבי המשפחה, צחי, נוכח החשד כי ירה לעברו, וכן, כי בינו לבין בניו של צחי, אלמוג ושליו, התגלע בעבר סכסוך. 

בחודש ספטמבר האחרון, ישבו בני משפחת גלאם בחצר ביתם בנתניה כאשר מסילתי הגיע למקום כשהוא מצויד באקדח טעון, ודפק על שער הכניסה לבית. שליו ניגש לשער, ופתח אותו כשהוא מלווה באחייניתו בת ה-4 וכשאינו יודע את זהות העומד בשער. 

זירת האירוע בנתניה (צילום: שלומי מרצביאק, תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע בנתניה (צילום: שלומי מרצביאק, תיעוד מבצעי מד''א)

בשלב זה, החל מסילתי להכות בו באמצעות אגרופו בפניו ולאחר מכן כיוון לעבר פניו את האקדח הטעון והדרוך. שלושת הנאשמים הצליחו להדוף אותו אל מחוץ לחומת הבית וסגרו אחריו את השער. 

בשלב זה, קפץ צחי מעבר לחומה והחל להכות את המנוח, כשבהמשך, הצטרפו אליו גם שליו ואלמוג והיכו יחדיו את המנוח באמצעות חפצים, אגרופים, ובעיטות בכל חלקי גופו. במהלך המאבק, דקרו הנאשמים את המנוח בכל חלקי גופו. בהמשך, השליכו הנאשמים את הסכין, ושליו אף ניסה לברוח מהזירה תוך שטען בפני שוטרת שהגיעה למקום, כי אין לו קשר לאירוע.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצר, בה כתבה עו"ד מורן אדרי-טרבלסי כי "המשיבים לא בחלו באמצעים, וגרמו למותו של ירין כאשר הם בחבורה תוך ,שימוש באלימות קשה ובנשק קר. מסוכנותם נלמדת ממעשיהם האלימים ומכך שדקרו את המנוח חמש דקירות במקומות שונים בגופו ולא הרפו ממנו עד לתוצאה הקטלנית".