בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את אלירן מלול, ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה בביתם שביישוב מוצא, באוקטובר 2019. בית המשפט קבע כי הדיון לשמיעת הטיעונים לעונש יתקיים ב-25 לינואר בשעה 13:30.

זאת, על אף שלפני כשלושה חודשים ביקש מלול לשנות את חומרות האישום נגדו לרצח באחריות מופחתת, על בסיס כך שטען להתעללות מצדה של סלה (קנטור) וליחס לא הולם מצד בני משפחתה.

אלירן מלול (צילום: שלו שלום/TPS)
אלירן מלול (צילום: שלו שלום/TPS)

"כבת 32 היתה מיכל סלה ז"ל בעת שהנאשם גדע את חייה", אמר השופט ארנון דראל, "אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים שאהבה מאוד, הייתה מוקפת במשפחה רחבה וידידים רבים שאהבו והעריכו אותה. בטרם עת באו חיה של מיכל אל קיצן, כשברקע המעשה קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה, וחוסר יכולתו להשלים עם ההחלטה להיפרד ממנו. למרבה הצער, אירוע מסוג זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בן זוגן. דבר לא יחזיר את שאיננה עמנו עוד".

השופט הוסיף: "לבנו עם הבת, עם הוריה של מיכל ז"ל, בני המשפחה, חבריה וידידה הרבים. תקוותנו כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעה". 

עורך דינה של המשפחה מסר בתום הדיון: "אנחנו מתכוונים לבקש מבית המשפט להטיל את הפיצוי המקסימלי באמצעות תסקיר נפגעי עבירה". עוד אמר: "הנזקים לבתה של המנוחה, להורים ולאחיות. אנחנו מבקשים מבית המשפט לפצות את בני המשפחה כנפגעי עבירה".

עו"ד רותי אלדר, המייצגת את בני המשפחה של סלה מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, הוסיפה: "במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל סלע ז"ל עינוי דין וסבל כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם. לכל אורך המשפט הפלילי הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראות שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים, מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, עשרות דקירות בכל חלקי גופה וסימני חנק על צווארה". עו"ד אדלר סיכמה: "הזוועה הזאת התרחשה בדלת אמות ביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו מרחב, ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה". 

אחותה של מיכל, לילי בן עמי, אמרה לפני ההכרעה בעניין כי: "אסור שמערכת המשפט תרחם על אנשים אכזריים כמו מלול. זה לא רק צדק למיכל, יש פה משהו יותר גדול מכולנו. מקווה שהמערכת תעשה צדק ושמלול לא ייראה אור יום".

מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים, ורדית דנציגר, אמרה כי "בית המשפט קבע מסר חד וברור כי אדם הרוצח את אשתו, באכזריות, כפי שעשה אלירן מלול, היא מהעבירות החמורות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל והעונש בגינו הינו מאסר עולם".

היא הוסיפה: "כל טענותיו של מלול נדחו ובית המשפט קבע היום כי הרצח השפל התבצע באכזריות כשביתם התינוקת נמצאת בזירת האירוע ועדה לו. אין מחילה על רצח שכזה ובית המשפט שלח מסר חד וברור, כי מקומם של אנשים מסוגו הוא מאחורי סורג ובריח, עד אחרית ימיהם".

אלירן מלול, מיכל סלה ז''ל (צילום: פייסבוק)
אלירן מלול, מיכל סלה ז''ל (צילום: פייסבוק)

על פי כתב האישום נגדו, ב-3 באוקטובר 2019, לאחר השתתפותה בסדנה להעצמה נשית, שבה סלה לביתה, שם השגיח מלול על בתם המשותפת. בהמשך אותו לילה, סמוך לשעה 01:20, תקף אותה בעת שהייתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה.

מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר אותה מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה כ-11 פעמים תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו. 

לפי כתב האישום, עקב דקירותיו, לנוכח פצעיה הרבים, נגרם לה אבדן דם נרחב והיא מתה כתוצאה מהלם תת נפחי. במעשיו המתוארים הוא "גרם למותה באכזריות מיוחדת" הבאה לידי ביטוי בתקיפתה בנוכחות בתה התינוקת, תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה.