המשטרה עצרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בתל אביב, במסגרת חקירה סמויה חובקת עולם בשיתוף ה-FBI, עשרים ושישה תושבי גוש דן, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטליים", כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

יחידת ההונאה של המשטרה במחוז ת"א ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה, כאמור, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארה"ב, בדבר חשד כי קבוצת ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".

בתוך כך, בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 איתרו בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון, את המשרד בת"א ממנו עפ"י החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב. זאת לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ-20 ישראלים העובדים במקום.

כאמור, אמש בצעה משטרת ישראל מעצר של 26 חשודים בארץ, במקביל למבצע מעצרים מתואם, שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס, ע"י רשויות אכיפה נוספות בחו"ל. 

בנוסף למעצר החשודים, ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים, שעפ"י החשד מהווים ראיות בתיק החקירה. 

בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת"א להביא את שני החשודים המרכזיים - תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, לדיון בבית משפט השלום בת"א, בבקשה להאריך את מעצרם.