בית המשפט הרשיע היום (רביעי) את אלירן מלול ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מיכל סלה ז"ל, כשנתיים לאחר המעשה. לילי בן עמי, אחותה של סלה, התארחה הערב בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM וסיפרה על סגירת המעגל שהיא ומשפחתה מרגישים שנעשתה בעקבות מתן הכרעת הדין.

"זה יום שקשה לתאר אותו במילים, היום הזה לקח את כל המשפחה אחורה לרצח", סיפרה בן עמי. "אחרי שנתיים של עינוי הדין הזה, אפשר אולי להתחיל לסגור את הפצע שותת הדם בלב של כולנו. בפרקליטות הסבירו לנו על רפורמה חדשה שמחלקת את הרצח לשניים ויכול היה להיות שאלירן לא יורשע ברצח בנסיבות מחמירות, כאשר לנו היה חשוב מאוד שהוא יקבל מאסר עולם ולא יראה כבר את אור היום. הוא פסיכופת שצריך להיות מורחק מהחברה האנושית".

בהמשך הוסיפה: "היום הוא ישב עם פנים קפואות לאורך כל הדיון, הוא לא השפיל מבט. במשך שמונה וחצי חודשים אחרי הרצח הוא שתק וגם היום, שנתיים אחרי - הוא מסרב לספר מה עלה בגורל הילדה באותן 17 השעות שהוא היה שם עם גופתה של מיכל בזירת הפשע. אכזריות שאין לתאר, אין לי מילים, זה לחיות בסרט אימה".

מיכל סלה ז''ל (צילום: פייסבוק)
מיכל סלה ז''ל (צילום: פייסבוק)

בן עמי שיתפה בכאב כי "יש לי עדיין כל כך הרבה שאלות, האם יכולנו לראות מה עובר על מיכל? מה עבר בשנת הנישואים שלהם? האם יכולתי להציל אותה? אז ניסיתי להבין מה היה שם והבנתי שכן, אפשר היה להציל את מיכל, שאפשר לנבא אלימות, שהיו סימנים. הוא היה מכור לשליטה בה, כשהיא ניסתה להיפרד ממנו - הוא סירב, הוא אמר שיתאבד, שהוא לא ייתן לה גט".

לסיום אמרה, כי "זה עדיין לא הסוף, כי יש לנו משפט אזרחי מולו ותינוקת בסיפור, ובכל זאת - קרה משהו גדול מאוד היום. לאמירה של השופטים יש משמעות חברתית רחבה לגבי רצח נשים".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm