פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד שני אסירים ביטחוניים בכלא רמון, בגין הצתה בתאי המאסר לאחר הימלטותם של האסירים מכלא גלבוע.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד מוחמד אלעמור, הנאשמים עומר אלרוב שמרצה עונש מאסר עולם וחמודה זעאיקה, המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי, הציתו את תאי המאסר בכלא רמון, בעקבות החלטת נציבת שב"ס אחרי בריחת האסירים מכלא גלבוע,  לפזר את האסירים השייכים לארגון הג'יהאד האיסלמי לאגפים שונים בבתי הכלא. הנאשמים הניחו מזרונים בחדר המקלחת של תאי המאסר והציתו את המזרונים באמצעות מצית. כתוצאה ממעשי הנאשמים, נשרפו המזרונים ונגרמו נזקי פיח על קירות תא השירותים ובחלל התא. האש כובתה על ידי הסוהרים.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשות המעצר צוין, כי "אלמלא זיהוי ההצתה ופעולות הכיבוי, האש עלולה הייתה להתפשט בכל בית הסוהר והאירוע עלול היה להסתיים באסון כבד ולאבדות בנפש".

כזכור, מספר ימים לאחר בריחתם של ששת האסירים מכלא גלבוע, שירות בתי הסוהר נאלץ להתמודד גם עם התפרעויות בתוך בתי הכלא השונים בישראל: שבעה תאים של אסירים ביטחוניים הוצתו בכלא קציעות ובמקביל הוצתו תאי מאסר גם בכלא רמון כאמור, ובכלא מגידו.