כפי שפרסמנו, בית המשפט התיר היום (ראשון) לפרסום את שמו של האח החשוד ברציחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל - אדי (אדוארד) קצ'ורה, בן 49 מקרית מוצקין. במעמד הדיון, שהתקיים בבית משפט השלום בחיפה, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד ברצח הנערה בת ה-17 ב-15 יום, אולם בקשתה התקבלה באופן חלקי, לאחר שבית המשפט הורה להאריך את מעצרו בשמונה ימים בלבד.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את בקשת הסנגוריה הציבורית לשחרר ממעצר את קצ'ורה, לאור קיומן של ראיות מספיקות הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו. 

סנגורו של קצ'ורה, עורך הדין בוריס שרמן, מסר בשמו כי הוא מכחיש שניסה לרצוח את הנערה. עוד טען, כי הוא והיא חפרו את הבור בנסיבות שנמצאות תחת צו איסור פרסום. עוה"ד שרמן ועו"ד אלון נשר, פרקליטו הנוסף של החשוד מהסניגוריה הציבורית, מסרו: "מדובר באירוע טרגי. החשוד משתף פעולה באופן מלא ומסר את גרסתו להשתלשלות האירועים. הוא טוען בתוקף כי לא רצה לגרום למותה של הצעירה".

כזכור, גופתה של מלניק אותרה ביום שבת לפני תשעה ימים כשידיה מבצבצות מהאדמה סמוך לחי פארק בקרית מוצקין, ועלה חשד כי היא נקברה בעודה בחיים. קצ'ורה, אח במוסד פסיכיאטרי בטירת הכרמל, נעצר בחשד למעורבות במעשה. 

האירוע החל בעקבות דיווח של אדם שחלף במקום על כך שזיהה גופת אדם קבורה חלקית וידיים מבצבצות מתוך האדמה. סבתה של הנערה, ששהתה במוסד לחוסים בדרום הארץ, דיווחה ביום שישי בערב על היעדרותה. היא סיפרה לחוקרי המשטרה כי נכדתה, לה שימשה כאפוטרופוסית, הייתה אמורה להגיע אליה, ומשלא עשתה כן היא פנתה למשטרה. עוד הוסיפה, כי ידעה שנכדתה קיימה קשר עם אדם בן 49.

בעקבות פעולות שבוצעו לאיתור הנעדרת, עלה החשד לפיו אכן קיים קשר בין המנוחה לקצ'ורה, וצוות משטרתי הגיע למקום מגוריו על מנת לעצור אותו. החשוד לא שהה בדירתו בקרית מוצקין, אולם שוטרים מתחנת זבולון ארבו לו במקום, ומיד כששב לביתו הובא לחקירה. יצוין כי לקצ'ורה אין עבר פלילי, והוא עבד עד ליום הרצח במוסד חוסים בטירת הכרמל כאמור. על פי החשד, בדרך זו נוצר הקשר בינו לבין מלניק. 

עורכי הדין אלון נשר ובוריס שרמן שמייצגים את אדוארד קצ'ורה מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו: "אדוארד טוען כי לא הייתה לו כל כוונה לגרום למותה של ליטל יעל מלניק ז"ל. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה".