אראל סג"ל ויריב אופנהיימר פתחו את תוכניתם הבוקר (ראשון) ב-103FM בדיון בסיפור אותו חשפה חברת הכנסת לשעבר, קולט אביטל, שהאשימה את שמעון פרס בכך שהוטרדה על ידו, אך התנצלה לאחר מכן. הם התייחסו גם לדברי השר אלעזר שטרן, שחשף כי בעת כהונתו כראש אכ"א, גרס תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות.

"העניין הזה שמוציאים את הדברים לאחר מותו של אדם הוא עניין בעייתי, גם אם זה מפתה", אמר סג"ל, כשהזכיר את ההאשמות נגד פרס ונגד חבר הכנסת לשעבר רחבעם זאבי.

יריב מצדו, קרא להפריד בין המקרים, וציין: "העדויות על גנדי היו על אונס ברוטאלי ולא עדות אחת, אף אחד לא מאשים את פרס בדבר הזה. נא להוציא את ההפרדה הזאת. הביקורת על גנדי הייתה גם בגלל האידיאולוגיה שלו".

ישיבת הכנסת לזכרו של רחבעם זאבי ז''ל (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
ישיבת הכנסת לזכרו של רחבעם זאבי ז''ל (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

לדבריו של יריב, יש נשים שפחדו בזמנו לחשוף את מעלליו של זאבי ועל כן עשו זאת לאחר מותו. על כך, השיב סג"ל: "גנדי יכול היה להגן על שמו?", ואילו יריב הוסיף: "הם אנשים מתים, אי אפשר לפגוע בהם יותר". 

סג"ל נימק את עמדתו באשר לשמירה על כבוד המת: "בעיניך כשאדם מת וזה לא נורא אם 'נחרבן לו על הראש'" והוסיף: " מה יזכרו בהיסטוריה? שמעון פרס דימונה או מנסה להצמיד את קולט אביטל לקיר? אני מכיר את התקשורת ומה יקרה".

יריב תקף את דבריו, ואמר: "אתה מנסה להפוך את שמעון פרס לבני סלע וזה לא יעבוד לך". הוא המשיך לעמוד על כך שישנן נשים שמפחדות לשתף בחוויה כזו בעודו של התוקף בחיים. "אי אפשר לשפוט אותן", טען יריב, " אני בעד שידברו, רק שינסו להביא הוכחות תומכות לדברים שהן אומרות".

"ברור שאדם מת הוא מת אבל אדם הוא גם הזיכרון של מעשיו, נדמה לי שלמר פרס אין אפשרות לענות על הסיפור עם הגב' קולט אביטל ואחרות. גם גנדי לא יכול היה להגיד מה היה או לא היה שם", הסביר סג"ל.

שמעון פרס (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)
שמעון פרס (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

עם זאת, הוא תקף את יריב על כך שהתלונות נגד גנדי היוו "בטון", עד כדי שסיפקו עילה להחרמת הישיבה שכונסה לזכרו, וכינה זאת "צביעות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/ 103fm.