מפקד מחוז דרום לשעבר, ניצב בדימוס יאיר יצחקי, שוחח היום (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM על בעיית הפשיעה והאלימות בדרום ונתן גיבוי לדבריו של ניצב בדימוס אריה עמית שאמר כי "אין דין ואין דיין, אין מדינת ישראל בנגב".

ירי של בדואים בנגב


יצחקי אמר: "אני מסכים עם כל מילה שהוא אמר, הוא דיבר על כמה שהמצב חמור והצורך להכניס הרבה מאוד כוחות משטרה כדי לשלוט ולהחזיר את המצב לקדמותו". הייתי מ' מחוז דרום, הבעיה הייתה אז כמו שהיא היום רק היום היא יותר בתקשורת ואמרתי אז שהבעיה של הבדואים גם בעיית הערבים בצפון, היא לאומית, לא רק של המשטרה".

יצחקי הוסיף: "הבעיה נמשכת משנת 1948. המגזר הערבי והבדואי הוזנחו על ידי ממשלות ישראל לדורותיהן וזו התוצאה. כשנגמר הביקור אני פניתי לרה"מ ואמרתי שיום אחד הם יחצו את מדינת ישראל לשניים. לא יהיה אפשר לנסוע מאילת לתל אביב".

באשר לשאלה מה לדעתו המדינה צריכה לעשות, השיב: "התמודדות עם בעיה לאומית היא לא רק של משטרת ישראל. צריך לראות איך ג'וליאני טיפל בפשיעה בניו יורק, כמו השימוש בתאוריית החלונות השבורים. אם לא נטפל בילדים ששוברים שמשות בבית הספר, הם יגדלו להיות רוצחים ושודדים. לכן, ממשלת ישראל צרכה לטפל בבעיה של הפזורה הבדואית וערביי ישראל ברמה הממלכתית, בריאות, חינוך, התיישבות בכל הדברים האלה".

יצחקי הוסיף: "המשטרה לבד לא תצליח לטפל בזה. צריכה להיות חקיקה, כמו מעצרים עד תום הליכים. אם לא יהיה טיפול בעניין הזה תזכרו מה שאני אומר, בעוד חמש שנים יהיו 200 הרוגים ונרצחים בשנה בחברה הערבית. אם לא יהיה טיפול ממלכתי לא יהיה פתרון. אמרתי לשר בר לב את הדברים האלה. בנט הקים ועדת שרים בעניין הזה ומה שנשאר לי זה לאחל למפקד מחוז דרום, להצליח בעניין הזה אחרת זו תהיה בכייה לדורות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm