בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שלישי) את ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יהודה בן חמו, בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים, אולם זיכה אותו באישום הרביעי על עבירות של הטרדת עד והפרת הוראה חוקית.

מהכרעת הדין עולה כי בן חמו פיתח בלשכתו כראש העיר, מנגנון לאיסוף תרומות בתווי קנייה מאנשי עסקים שפעלו בעירו, כאשר בין התורמים נמנו רשת יינות ביתן, חברת ינוב, ויקטורי ואחרים. בסך הכל התקבלו מהתורמים כ-600,000 שקלים, כאשר הוצג בפניהם מצג שווא של סיוע לנזקקים. 

עוד עלה, כי בן חמו הכניס לכיסו תווי קנייה בשווי של כ-250,000 שקלים. בעקבות זאת, הורשע באישום של עבירות מס וקבלה במרמה. באישום השלישי הורשע, על כך שפעל לקידום עסקיו של חברו רפי כחלון וניצל את נושא התכנון והבניה בעיר לטובתו.

עורך הדין אורי רינצקי מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) אמר בתגובה להכרעת הדין כי "בית המשפט קיבע היום את חשיבות המאבק בשחיתות השלטונית, כאשר הרשיע את יהודה בן חמו בעבירות שביצע תוך כדי שליחותו הציבורית כראש עיר. העבירות בהן הורשע הן עבירות המצויות בליבת השחיתות השלטונית. יש בקביעה של בית המשפט כדי להצביע על פגם ערכי בהתנהלותו של הנאשם, שניצל את תפקידו הרם כראש עיר כדי להפר את האמון הבסיסי שבין שליח ציבור לבין הציבור אותו עליו לשרת. אנחנו בפרקליטות נמשיך להיאבק בנגע השחיתות הציבורית, כפי שנעשה גם במקרה זה".