אתמול החל שלב העדויות במשפטו החוזר של רומן זדורוב, אשר נאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל. פרקליטו ירום הלוי ביקש לעתור נגד הרכב השופטים ולעצור את הדיון, ונדחה. במהלך המשפט תקפה אילנה ראדה, אמה של תאיר, את חוקר הרצח של בתה, וטענה: "יורם אזולאי הוא השקרן הראשי". הבוקר (רביעי) היא שוחחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ברדיו 103FM, והגיבה לדברים.

ראדה ציינה כי הראייה שהובילה למשפט החוזר היא טביעת הנעל מהזירה: "בא אזולאי ומנסה להסביר שהיו מחלצים ואנשים נוספים, שזו הייתה יכולה להיות טביעה של כל אחד ואחת מהם". עוד אמרה: "בין היתר הוא מציין, 'אני רוצה לומר שגם אחד האחים של המנוחה רצה להיכנס לזירה'. זה שקר, זה שקר. הם לא הגיעו בכלל לזירה. אז למה? למה אתה ממציא שקרים?"

ראדה התייחסה לעדותו מהדיון אתמול של נצ"מ יורם אזולאי, שכיהן כראש מחלקת תשאול בימ"ר צפון בעת הרצח, וניהל את חקירת הרצח של תאיר עלה: "הייתה לאזולאי שיטה לנסות ולהכאיב לי כדי שאבין שהוא מדבר אמת. זו לא פעם ראשונה שלו". כשנשאלה מדוע לדעתה הוא פועל כך, השיבה: "ככה, כי הוא מנוול, מה לעשות? זה טקטיקה לשבור אותי כי אני לא האמנתי לו. אני מלכתחילה לא האמנתי לכל התזה שלו". כמו כן, טענה: "המשטרה היום צריכה לקבור את עצמה כדי להקים גוף חדש ואמין. זה גוף עברייני שעושה פלילים", אך חידדה: "אני לא באה להגיד שאחד־אחד הוא כזה, יש אנשים טובים מדהימים ומקסימים".

"החשד שלי שמדובר בתלמידים"

גולן יוכפז וענת דוידוב ביקשו לדעת האם ראדה חושדת באדם ספציפי בביצוע הרצח, והיא בתגובה ענתה: "אני לא אנקוב בשמות. החשד שלי זה תלמידים, אנחנו יודעים ש-15 ילדים ויותר היו בזירת הרצח בשעת הרצח, שהיה סחר בסמים ושהם נעצרו חודש לפני כן. לקחתי החלטה בחיים ללכת ולנבור בתיק ולמצוא את האמת לאמיתה". ראדה הוסיפה: "בדקנו במשך שנים, והרכבנו פאזל מדברים שהוצאנו מתיקי החקירה. אם יוכיחו לי שזדורוב הוא אשם, אני מורידה את הכובע. אבל לא ייתכן ששומרים ראיות פורנזיות בעקשנות רבה, לא רוצים לבדוק אותן ולהגיד 'זה מה יש'. לא בבית ספרי".

בהמשך, שיתפה בתחושות הקשות נוכח ההליך המשפטי המחודש בעניין רצח בתה: "אתה בא עם אמוציות מאוד קשות למקום הזה שאתה מנסה להתרחק ממנו, מקום שגם איבדת את האמון בו". והסבירה מדוע על אף הקושי הרב תנכח בכל הדיונים: "ממה שאתה רואה שם, את הלך הרוח, את הניסוחים ואת השיח אתה מבין הרבה יותר מה הולך בתוך המשפט עצמו".

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm