חשיפת פרשת הרצח בירושלים: בעקבות מעצרם של שני הגברים והאישה תושבי ירושלים בשנות ה-60 לחייהם בחשד למעורבות במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באמצע שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 באזור, אחיו של הנעדר ניסים שטרית, שהיה בן 16 בעת המקרה, מאיר, שוחח היום (ראשון) עם כאן רשת ב' על תחושותיו על חשיפת הפרשה המטלטלת.

"אחי קיבל מכות נוראיות", סיפר. "היו שם כמה קבוצות עבריינים שהחליפו בגדים של חילונים בחרדיים והשתמשו באותן שיטות. הוא זיהה את שמותיהם ומסר למשטרה. הוא התנדב למשמר האזרחי כדי שיהיה לו אקדח ביד".

נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)
נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)

שטרית סיפר על זכרונותיו מהימים הקשים לפני היעלמותו של אחיו: "יום אחד ניסים פגש אחד מהם ברחוב בירושלים. רדף אחריו, הלך למשטרה ואמר 'הנה, זה אחד מהחוטפים שלי'. הוא נעצר אבל שוחרר. מרגע זה החלו לחצים על ההורים לסגור את התיק. ניסים נעלם כדי שלא יהיה תובע בתיק על חטיפה".

"אנחנו מבקשים לדעת איפה אחי הוטמן כדי להביא אותו לקבורה", הוסיף. "מדובר בטרוריסטים. אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לעשות הכול כדי להכריח את העצורים לספר מה עשו עם אחי".

מעצר חשוד ברצח (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשוד ברצח (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, השלושה נעצרו בעקבות פנייה שהגיעה מהוועדה המשטרתית להתאמה בבדיקות DNA, לאחר שנוצר החשד שה-DNA שלהם דומה או זהה לזה שאותר בזירה.