בית המשפט הורה היום (שני) לשחרר למעצר באזיק אלקטרוני את המורה יותם אוקון, שנגדו הוגש כתב אישום בביצוע עבירות מין בנערה בת 13. השיחרור כפוף לאישור סופי, וצפוי להתבצע כבר ביום חמישי הקרוב. 

החלטת בית המשפט התקבלה בניגוד לעמדת הפרקליטות. כמו כן, משפחתה של הנערה הביעה אכזבה מהחלטת בית המשפט על שחרורו של אוקון. בני המשפחה חוששים שהנאשם ינסה להשתמש באמצעי התקשורת הנגישים לו על מנת להפעיל לחץ ישיר או עקיף על המתלוננת וסביבתה החברתית. עוד אמרה המשפחה כי היא רואה בשחרורו של המורה אפשרות לסיכון מצבה של הקטינה ולתחושת הביטחון שלה. 

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אוקון בגין עבירות של אונס, ריבוי עבירות של מעשה מגונה וגרימת מעשה מגונה בקטינה. מחקירת המשטרה שבוצעה קודם לכן, עלה כי במסגרת הקשר שניהל עם הקטינה שהתלוננה נגדו, אוקון קיים עמה התכתבות תכופה ברשת החברתית ובטלפון, הנושאת נוסח מיני, אלים ובוטה שלא ניתן לפרסמו. המורה ביקש מהקטינה בכל סיום שיחה למחוק את ההודעות, וזאת, על פי החשד, כמהלך מתוכנן שלו להעלים את מהות הקשר ביניהם ואת התכנים של השיחות.

עו״ד תמי קלנברג לוי, המייצגת את המתלוננת מטעם הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, מסרה: ״החלטת בית המשפט היום לשחרר לחלופת מעצר את הנאשם, קשה מאד לקטינה ומשפחתה. תחושת המשפחה היא שטובת הקטינה נדחקה מפני טובת הנאשם. אנחנו נפנה לפרקליטות בבקשה כי יגישו ערר על ההחלטה ובית המשפט העליון יתן דברו.״