האם חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים קרובים יותר מתמיד לפיצוח למקרי הרצח וההיעדרות שהתרחשו לפני למעלה משלושה עשורים? ההתפתחות הדרמטית הנוספת בפרשה מעלה ההערכה כי הפעם חוקרי המשטרה קרובים לפענוח הפרשה, וזאת עם מעצרם לפנות בוקר (שלישי) של שלושה חשודים נוספים, מעבר לשלושה שנעצרו ביום ראשון האחרון בגין מעורבותם ברצח אברהם אדרי בתחילת שנות ה-90 ובהיעלמות הנער ניסים שטרית בשנת 1986.

כעת מספר העצורים בפרשה עומד, כאמור, על שישה. למעריב נודע גם כי אחד החשודים שנעצרו במסגרת הפרשה הנו בנו של שר בכיר לשעבר. שלושת החשודים שנעצרו הבוקר הנם בשנות ה-60 לחייהם, מה שמצביע על כך שבעת קרות המעשים הם היו בני כ-30. השלושה, שניים מהם תושבי ירושלים ואחד תושב חיפה, נמנים גם הם עם חסידות הרב ברלנד. 

בהמשך היום בית המשפט נעתר לבקשת צוות החקירה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים והאריך את מעצרם של שניים מהחשודים בשישה ימים נוספים. החשוד השלישי שוחרר בסיום החקירה בתנאים מגבילים למעצר בית למשך חמישה ימים. 

נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)
נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)

כזכור, לפני יומיים עצרה המשטרה שלושה חשודים אחרים במעורבות בפרשה, שני גברים ואישה בשנות ה-60 לחייהם. השלושה נעצרו בעקבות פנייה שהגיעה מהוועדה המשטרתית להתאמה בבדיקות DNA. לאחר מעצרם השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, ובהמשך הוארך מעצרם.

ששת החשודים נעצרו בגין חשד למעורבותם בשני מקרים, כאמור. הראשון הנו היעדרותו של תלמיד הישיבה ניסים שטרית, והשני הנו רצח אבי אדרי, שגופתו נמצאה ביער רמות בירושלים. זאת, לאחר שנעלם אחרי ביקור בישיבה בה עבד. במשך כל השנים, מאז שנת 1986, המשטרה ניהלה את החקירה תחת מעטה של צו איסור פרסום. 

אבי אדרי (צילום: פלאש 90)
אבי אדרי (צילום: פלאש 90)