המשטרה עצרה לאורך היום (שלישי) 22 חשודים בחשד למעורבות באירועי הפרת הסדר הציבורי, אלימות וידוי אבנים לעבר אוטובוסים וכוחות המשטרה שפועלים באזור שער שכם בירושלים. 

במהלך אחת מהפרות הסדר האלימות, כוח מסתערבים של מג"ב של מג״ב שפעל באזור שער הפרחים, ביצע מעצר של חשוד בידויי אבנים לעבר אוטובוס וכוחות הביטחון המוצבים באיזור. מהמשטרה נמסר כי במהלך המעצר בוצע ירי באוויר, זאת לאחר שמתפרעים רבים השליכו אבנים וחפצים לעבר הכוח. עוד נמסר כי מרבית המתפרעים פוזרו מהמקום ע״י המשטרה והכוחות ממשיכים לפעול לשמירה על הסדר הציבורי.

ממד"א נמסר כי נהג אוטובוס בן 38 ונער בן 16 נפצעו באורח קל מאבנים שהושלכו לעבר אוטובוס בדרך העופל. צוותי רפואה שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבי"ח הדסה הר הצופים כשהם סובלים מחבלות בגפיים, בראש ובבטן.

מעצרים אלו מצטרפים לעשרות מעצרים של מפרי סדר שבוצעו על ידי כוחות המשטרה באזור, במהלך השבועות האחרונים. מחברת אגד נמסר: "מקרה אלימות נוסף כנגד אוטובוס של אגד בשער שכם. על אוטובוס של אגד הושלכו אבנים ולבנה גדולה אף פגעה וניפצה שמשה בזמן שישנם נוסעים בתוך האוטובוס. בנס לא נפצעו נוסעים, אבל ניתן לראות עד כמה מדובר באירוע מבהיל וקשה.

עוד נמסר מאגד: "בהנחיית משרד התחבורה בשל האירועים האלימים ההגעה לכותל, כעת, הינה עד שדרות ממילא ומשם ניתן להגיע רגלית אל הכותל".

שער שכם👇 pic.twitter.com/EuvwSYiZvV

האירוע מגיע לאחר שאמש דווח כי חברת "אגד" מסיטה את מסלולי האוטובוסים באזור כך שלא יחלפו ליד הכותל המערבי. על כך הגיב דובר אגד, רון רטנר: "בשבועות האחרונים אוטובוסים של חברת אגד נמצאים תחת מתקפה אלימה של השלכות אבנים באזור שער שכם. בשל העובדה כי מדובר בסכנת נפשות שעלולה לעלות בפגיעה בנוסעים,  הוחלט, באותם מקרים של מתקפות אלימות, להוריד את הנוסעים לפני תחנת הכותל כדי לדאוג לשלומם.

"חשוב לציין, כי בהגדרה ובאופן קבוע האוטובוסים של החברה מגיעים אל תחנות הכותל כרגיל, למעט באותם אירועים אלימים שציינתי. אנו מצפים ממשטרת ישראל שתסייע בשמירת בטחון נוסעי האוטובוסים ותאפשר את המשך הגעת המבקרים לאתר הכותל בצורה בטוחה".