פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גיא שפירא בן ה-49, תושב מעלה אדומים, בגין ביצוע רצח בנסיבות מחמירות של אשתו, רחל אייזנשטדט ז"ל, בערב חג סוכות בביתם.

בנוסף, הוא הואשם בבידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט, וזאת לאחר שהציג מצג שווא שהמנוחה התאבדה וניסה להימלט מהמשטרה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

רחל אייזנשטדט ז''ל (צילום: ללא קרדיט)
רחל אייזנשטדט ז''ל (צילום: ללא קרדיט)

 על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אילה גלברד-יעקב, בתקופה שקדמה ליום הרצח התווכחו השניים ודיברו על אפשרות כי ייפרדו. ביום הרצח, לפני כחודש, התפתח ביניהם עימות נוסף, במהלכו חנק שפירא את רעייתו במשך כרבע שעה, בעוד היא נאבקת בו ומשמיעה קולות חרחור עד שמתה. הוא המשיך לחנוק אותה גם לאחר מכן.

גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר שווידא כי היא מתה, הוא גרר את גופתה לחדר האמבטיה, הכניס אותה כשהיא ערומה לתוך האמבטיה עצמה וחתך את ידיה על מנת שמותה יראה כאירוע התאבדות. לאחר מכן, מילא את האמבטיה והטביע את ראשה בתוך המים. לאחר מעשיו, נעל אותה בחדר האמבטיה והתעסק בענייני עבודתו בחדר אחר בבית.

לאחר זמן מה, רוקן את המים באמבטיה, התקשר למוקד מגן דוד אדום ודיווח כי מצא את אשתו כשהיא אינה נושמת. שלושה ימים לאחר מכן, התחמק מלהגיע לתחנת המשטרה כפי שהתבקש, ניסה להימלט ממרדף משטרתי שהתנהל אחריו ולבסוף יצא מן הרכב וירה בעצמו.

עו"ד שגיב עוזרי, מפרקליטות מחוז ירושלים, מסר לאחר הגשת כתב האישום: "בשל נסיבות הרצח הקשות והאכזריות - הוגש נגד הנאשם כתב אישום על רצח בנסיבות מחמירות, העבירה שהעונש הקבוע לצידה הוא מאסר עולם. בקור רוח מבחיל הוא חנק במשך 15 דקות את אשתו בביתה עד שמתה, הוא ווידא אחר כך את מותה וביים זירת התאבדות וניסה להימלט. הכול מבחינת הרצחת, ביימת וברחת. אין מזור למשפחה ודבר לא יחזיר את רחל ז"ל לחיים אבל אפשר אולי למצוא נחמה קטנה בזה שהנאשם לא הצליח לברוח ממעשיו".