צ', עד ראייה מהאסון בכדור הפורח שגבה את חייו את של יוגב כהן בן ה-28, שיחזר הבוקר (חמישי) בריאיון לתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM את הרגעים האחרונים בחייו של כהן, שצנח למותו מגובה רב, לאחר שנתלה על הכדור הפורח. צ', שחגג באותה העת יום הולדת לאמו יחד עם בן זוגה טען כי "אני זוכר את הידיים שלו כשהוא מחזיק בחוט והן אדומות, הפנים שלו היה לבנות, כנראה מפחד. הוא הבין כבר בהתחלה ולא הגיב לנו, הפחד שיתק אותו".

העד סיפר כי הוא הגיע יחד עם אמו ובן זוגה כבר בשעות הבוקר המוקדמות וראה את ההכנות לטיסה שהסתיימה בצורה טרגית: "הגענו לפנות בוקר למתחם, ראינו כמה אנשי צוות מכינים את הכדור ובהם גם את יוגב. כשהכדור כבר עלה והיה מוכן, אנשי הקרקע היו צריכים לייצב את הכדור כדי שנעלה למעלה בבטחה ובצורה ישירה. הכדור מידי פעם עלה וירד, וכשהוא עלה יוגב תפס את החוטים של הכדור מהצד החיצוני, הוא היה הכי קרוב לתא שלנו. הוא היה מתחתינו ומתחת לטייס".

זירת התרסקות הכדור הפורח (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)
זירת התרסקות הכדור הפורח (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)

הוא הוסיף כי למרות שהנוסעים הבחינו ביוגב כמעט מיד, הטייס פספס את האירוע כי התעסק בהמראה, אך מיד כשהבין מה מתרחש, צעק ליוגב "תחזיק מעמד". לדבריו, הטייס היה נחוש לחצות את הכביש עם הכדור: "לא הבנו למה, כי יוגב היה יכול לרדת בכביש. גם אם יפצע, לפחות שיחייה".

"עוד בהתחלה הבנתי שזה יגמר בצורה טרגית. בן הזוג של אמא שלי ניסה להציל את יוגב. אני תפסתי לו את הרגליים, אבל ראיתי שזה כבר נהיה יותר מסוכן ובן הזוג של אמא כמעט עם כל הגוף בחוץ. אמרתי לו 'זה טיפשי לאבד שניים", הוסיף צ'.

פלג ומשעל ביקשו מהעד לתאר את הרגע בו נפל יוגב למותו והוא ענה: "חיפשנו חוט לעשות משהו, לא היה לנו כלום, וכמה שניות אחרי זה הבנו שהוא שחרר. חלק בכלל לא הבינו שהוא שחרר ואנחנו לפחות, הקבוצה שלנו, היינו בהלם טוטאלי. אמא שלי צעקה ונכנסה להתקף חרדה, אני יום אחרי חזרתי לביה"ס. צריך לחזור לשגרה".

"מיד אחרי האירוע הלכנו לשוטרים, נתנו מספר טלפון לעדות. ראינו כבר שם שמי שנתנו עדויות הם רק חברי הצוות. היה לנו חשוב לתת עדות גם ממי שהיה שם למעלה", סיכם צ'.