כתב אישום בגין דריסתו למוות של מתנדב המשטרה, רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל ופציעתו הקשה של השוטר רס"ב אמיר אבו ריש, הוגש היום (חמישי) נגד נסים סח'. סח' מואשם בעבירות של רצח, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין. בנוסף בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וחילוט הרכב באמצעותו דרס את השניים.

תחילת הפרשה ב-21 בספטמבר, במהלך חג הסוכות, אז הגיעו רס"ר סג'ייר ז"ל ורס"ב אבו ריש לאתר בנייה בנהריה, בעקבות דיווח על רעש. השניים  הבחינו במספר פועלים מכפר ליד העיר ג'נין שהעלו חשד כי אינם שוהים באופן חוקי בישראל ועל כן החלו השוטרים בבדיקת מסמכי הפועלים.

חוסאם סג'ייר (צילום: פרטי)
חוסאם סג'ייר (צילום: פרטי)

זמן מה לאחר מכן, על פי כתב האישום,  הגיע לאתר קבלן הביצוע, סח', שהציג עצמו תחילה כאחראי במקום ובמהלך הבירור שערכו השוטרים בנוגע לפועלים החל לנוע לרכבו שהיה מונע כאשר השוטרים מנסים למנוע זאת ממנו תוך הפעלת סמכות העיכוב והמעצר במהלכו אף ניסה השוטר לאזוק את החשוד. החשוד החל בנסיעה לאחור כשדלת הרכב פתוחה, דרס את השוטר אבו ריש ואת מתנדב המשטרה סג'ייר ונמלט בנסיעה מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, נעצר החשוד עם רכבו, סמוך לשלומי במסגרת מחסוון משטרתי יזום שהוצב במקום.

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר אמר הבוקר בהתייחס להגשת כתב האישום: "במהלך חג הסוכות בזמן טיפול באירוע נדרס למוות מתנדב המשטרה רס״ר חוסאם סג'ייר ונפצע קשה רס״ב אמיר אבו ריש. החשוד דרס, הפקיר ואף שיבש ראיות.
זהו אירוע חמור ביותר. דריסה, הפקרה ואי הגשת סיוע אסור שיקרה. נקודה! היום הוגש כתב אישום, זה לא יחזיר את הנרצח רס״ר חוסאם סג'ייר ואף לא את בריאותו של השוטר רס״ב אמיר אבו ריש. זהו מסר לכל אדם שידע שנגיע אליו ונמצה איתו את הדין. תנחומי למשפחת המתנדב ובריאות לשוטר".

דודו של חוסאם סג'ייר: "מפחדים שבית המשפט לא ייתן את העונש המתאים לעבירה"

בתוך כך דודו של חוסאם סג'ייר ז"ל, סמי סג'ייר, שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסיפר על תחושותיו בבוקר בו הוגש כתב האישום: "המשטרה עשתה עבודה נהדרת, אני בדרכי לבית המשפט להפגין נוכחות. יש לנו משטרה חזקה, הם עשו את מה שהם צריכים לעשות. אנחנו דואגים שבית המשפט לא ייתן את העונש המתאים לעבירה".

"המשטרה הסבירה לנו שהדורס כנראה החזיק עובדים מהשטחים ללא אישור ופחד שהשוטרים רצו לבדוק את העובדים. הוא עלה על בן אחי פעמיים, דרס את השוטר וברח מהמקום. זה רוצח. חוסאם תמיד התנדב, עזר לכולם, על מנת שהתושבים יחיו בשקט. בא בן אדם, עשה לנו אסון במשפחה, השאיר שני יתומים ואלמנה. אנחנו הולכים לבית משפט כדי שהשופטים יתנו את העונש המקסימלי, שאחרים ילמדו".