המשטרה חוקרת חשד להתעללות בגן ילדים מפוקח באזור המרכז. ביום שלישי הגיעו שתי אימהות לפעוטות כבני 3 למשטרה והתלוננו כנגד מטפלות באותו גן על חשד שהתעללו בילדיהן, קשרו את ידיהם של הילדים בחוט והותירו סימנים על גופם.

חשדן של השתיים התעורר בעקבות שיחה שקיימו ביניהן על רקע התנהגות חריגה אצל הפעוטות. ההחלטה לפנות למשטרה התקבלה בהמלצה של עמותת צדק לילדים אליה פנו השתיים ובהנחייתה הן ניגשו למרחב איילון במשטרה להגיש תלונה.

לדברי גורם המעורה בפרטים, "אחת הפעוטות החלה לצרוח עם ההגעה לגן וסירבה להיכנס, מה שעורר את חשדה של האם. בשיחה שקיימה עם המתלוננת השנייה סיפרה האם כי בנה הפעוט בן השנתיים וחצי התעורר משנתו באמצע הלילה וצרח 'אמא די'. היא ניגשה אליו והוא מלמל בחצאי משפטים והיא ניסתה לדובב אותו. הייתה על ידו מדבקת קעקוע והאם התעניינה מי הדביק לו והפעוט נקב בשמה של המטפלת. האם שמחה ואמרה שזה יפה ותהתה מה עוד היא נתנה לו, אבל אז הפעוט פתח עבורה לכאורה תיבת פנדורה.

הבן אמר לה את המילה חוט והאם לא הבינה עד שחברתה אמרה לה לתת לו משהו. האם מסרה לבנה כבל הטענה וגם דובי צעצוע. הבן קשר את הידיים של הדובי ואמר לאמו 'גם הרגליים'. היא ניסתה לדובב אותו והוא אמר שאותה מטפלת קושרת לו גם את הרגליים. בחרדה עמוקה ובהלה היא פנתה אל העמותה והם שלחו אותה להתלונן במשטרה".

חשד להתעללות בפעוטון במרכז (צילום: ללא קרדיט)
חשד להתעללות בפעוטון במרכז (צילום: ללא קרדיט)

יוסי חברה, מנכ"ל עמותת "צדק לילדים - מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך", מסר כי "מרגע שחזרנו מהחגים, אנחנו מקבלים בקשות לעשרות הקלטות ועשרות פניות בשבוע של הורים שחוששים שמשהו לא תקין קורה בגן. המקרה הזה לאחר תחקיר בעמותה, הוביל אותנו להבין שיש פה משהו שונה משאר הפניות וההורים לשמחתי מיד ניגשו למשטרה ולא חיכו או ניגשו לעימות עם הגננת. אולם במשטרה, החוקר כנראה לא מכיר את חוק המצלמות והנחה את האמא לגשת בעצמה לבקש מהגננת לצפות במה שקרה בגן.

זהו מצב בלתי נתפס שהמשטרה בעצמה לא מבינה את החוק. חוק המצלמות לא שווה שום דבר אם החוקר בעצמו שולח אמא מתלוננת להוציא את המצלמות. הוא רק עושה ההפך, הוא פוגע בהורים ובילדים ואנחנו בעמותה לא ננוח עד שהחוק הזה יתוקן. נוסיף על כך, שעברו כבר יומיים, שזה נצח בחיים של הילדים, ועד לרגע זה למיטב ידיעתנו המשטרה לא הגיעה לגן לקחת את מכשיר ה-dvr (מצלמות)".

במשטרה דוחים את הטענות ומציינים כי "האם הגיעה לגן וביקשה מהאחראית לצפות במצלמות וזאת הפנתה אותה למשטרה. אף חוקר במשטרת ישראל אינו מפנה הורים או כל גורם אחר לגנים לצפות במצלמות, שכן מדובר בהליך שדורש צו של שופט. בעקבות התלונות פתחה המשטרה בחקירה ובמסגרתה יתבצעו הפעולות הנדרשות".