סגירת תיק החקירה כנגד היהודים שנחשדו בגרימת מותו של מוסא חסונה מלוד אמש (חמישי) אינה מהווה אינדיקציה לסגירת תיק חקירת האירוע אלא כי אם רק התיק כנגד אותם חשודים שנעצרו בפרשה ועניינם התנהל בשבועות האחרונים.

במשטרה ובפרקליטות הגיעו למסקנה כי אותם חשודים אינם קשורים לגרימת מותו של חסונה, אולם למעריב נודע כי המשטרה בשילוב כוחות נוספים ממשיכים בחקירת הפרשה במטרה להתחקות אחר אותם מעורבים שגרמו למותו של חסונה באותו אירוע.

נדגיש ונבהיר כי בהחלטה שהתקבלה אתמול לסגור את התיק כנגד אותם חשודים תם עניינם של אלו, אולם במשטרה עושים כעת מאמצים קדחתניים בשילוב כוחות נוספים ואמצעים לרבות טכנולוגיים כדי למצות את החקירה ולהביא למעצרם של אלו שהיו מעורבים בגרימת מותו של חסונה. 

כאמור, אמש הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לעו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג שלושה מהתושבים כי התיק נגדם ייסגר מחוסר אשמה. מדובר בתושבים אשר בלילה הראשון לפרעות בעיר יצאו לחצוץ בגופם בין המון ערבי לבין בתי התושבים.

במהלך האירוע הותקפו התושבים באבנים, ברזלים ובקבוקי תבערה, ונאלצו לבצע ירי באוויר בכדי להרחיק את הפורעים מבתי השכונה. מאוחר יותר נטען כי כתוצאה מהירי נפגע אחד מהפורעים הערבים, ומצא את מותו.

עו"ד קידר מסר: "אנו מברכים על הודעת הפרקליטות על סגירת התיק כנגד התושבים מחוסר אשמה. לצד זאת אנחנו מדגישים כי מדובר באירוע שתחילתו בפרעות נגד יהודים שהגנו על עצמם, ואני מקווה שסגירת התיק הזה מלווה בהפקת לקחים ומסקנות ובראשם המצב הבלתי נתפש בו משטרת ישראל  הפקירה פשוטו כמשמעו את אותם תושבים, ראש מתחילת האירוע זעקו לעזרה וסיוע ומשזו לא הגיעה הם נאלצו להתמודד מול סכנת חיים ממשית, באמצעות ירי מדוד ומציל חיים.

"לצערנו לקח זמן רב שהיה כרוך בעינוי דין ושינוי קיצוני בשגרת החיים של  המשפחות  מהקצה אל הקצה, לרבות חלק מהם שנאלצו לעזוב את העיר ושהאירוע כולו והחקירות השפיעו עליהם ועל בני משפחותיהם באופן קיצוני. אנו מקווים כי אירוע זה לא ישנה והמסקנות והלקחים יופקו", הוסיף.