רימון הלם הושלך הבוקר (חמישי) לעבר חצר ביתו של איציק סבג, ראש לשכתו של ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה ויו"ר סיעת ש"ס אליהו גינת בעיר. מעבר לבהלה גדולה לא נגרם נזק ואיש לא נפגע. משטרת פתח תקווה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

נבהיר כי מדובר ברימון הלם שני שהושלך לעבר חצרות בתים פרטיים בעיר בתוך פחות מ – 12 שעות, זאת כאשר שאתמול סמוך לשעה 21:15 בערב הושלך רימון הלם לעבר בית של תושב העיר, אולם לא נמצא קשר בין האירועים.  

בעוד האירוע מרביעי בערב נחקר בנסיבות מסוימות כקשור להשלכת הרימון לעבר ביתו של סבג, ישנן גם פרשנויות אחרות והמשטרה מנסה לבחון האם ישנם גורמים המנסים להלך אימים על שלטון החוק, בניסיון לאיים בעקיפין על מ"מ ראש העירייה, או שמא מדובר באירוע המופנה ישירות לעברו של ראש הלשכה בנסיבות שנבחנות.

הרימון שהושלך לעבר ביתו של סבג (צילום: פרטי)
הרימון שהושלך לעבר ביתו של סבג (צילום: פרטי)

ככל שבדקו סבג ומ"מ ראש העירייה הם לא הצליחו להתחקות אחר הנסיבות שעומדות מאחורי האירוע ולא מן הנמנע כי מדובר בטעות זיהוי.

"אני עדיין נסער והמום. יש לי ילדים בבית והם נבהלו מהרעש. היה עוד חשוך בחוץ וחשבנו שזה פיצוץ של רכב או משהו דומה . בחיים לא שיערתי שזה קשור לבית שלנו. אבל סמוך לשעה 07:15 כשיצאתי עם הילדים בדרך לגן , נתקלתי סמוך לכניסה לבית בשרידים של הרימון ועיניי חשכו. זה בהחלט מרתיע ומלחיץ כי זה קורה אצלך בבית. אין לי יריבות עם איש ולא קיבלתי שום איום או מסר בסגנון ולכן אני מופתע בהחלט" מציין איציק סבג שהוסיף: "כמנהל לשכתו של הרב גינת, כל עבודתי היא לסייע לתושבי העיר. יחד עם זאת, במידה ומדובר בניסיון להשפיע על שיקולינו המקצועיים ו/או להלך עלינו אימים כאנשי ציבור ושליחים של הרב, הדבר לא ירתיע אותנו ולא ימנע מאיתנו להמשיך בעשייה הציבורית ללא משוא פנים״.

סגן ראש העירייה, הרב אליהו גינת, אמר: "איציק סבג הוא אדם שאהוב על כולם. אני לא מאמין ולא מעלה על דעתי שמישהו מאיים עליו. יתכן שמדובר בטעות. אני סומך את ידי על רשויות החוק שיעשו מלאכתם נאמנה". גינת הוסיף: "מעשים כגון זה לא ירתיעו אותנו מהמשך העשייה למען הציבור".