פוסט בפייסבוק שפרסמה תושבת ראשון לציון, אודות מקרה שחוותה בתה קטינה בת 16 בשישי האחרון בשעות הערב בעת שבילתה עם ידיד בבבאולינג סנטר, הוביל למאות תגובות שחשפו תופעה מוכרת מסתבר בעיר.

בתלונה שהגישו הקטינה והוריה במשטרה עולה כי בעת שעלתה לשירותים, עקב אחריה לדבריה בחור המבוגר ממנה בכעשור, וכשיצאה מתא שירותי הנשים הבחינה בו כשהוא אורב לה מבעד לדלת ומורה לה להיכנס לתא שירותי הגברים. גם כשפנתה אליו וביקשה ממנו באדיבות שירפה, הוא חסם את דרכה לכאורה מבלי לגעת בה ולמרבה מזלה היא הצליחה לנצל רגע אחד שבו הצביע על מבוקשו כדי להימלט על נפשה כשהיא נסערת ובוכיה. 

לטענת האם, בתה חייגה אליה מבוהלת, כשהיא בסערת רגשות וסיפרה לה בקול חנוק על שאירע. עם סיום השיחה, האם חייגה למשטרה. "הבת שלי לא העניין וגם המקום הוא לא העניין. במקרה שלה היא ניצלה מאונס או תקיפה מינית טראומטית אחרת. הבעיה הגדולה היא שכח ההרתעה נעלם. אני מפנה אצבע מאשימה אל ראש עיריית ראשון לציון, אל מערך האבטחה והשיטור העירוני, אל המשטרה ואל סיירת ההורים כי בראשון לציון ומסתבר מהפוסט שהעלתי והתגובות שצורפו שהדברים ידועים לכולם, ישנן קבוצות אתניות שפורעות חוק, שמהלכות איימים ושפוגעות במוקדי הבילוי והתרבות של בני הנוער וזה מסוכן".

היא הוסיפה כי "להצביע עם לייזר לעבר ישבן של נערה, קטינה או אישה זה מעשה בריונות ותקיפה מינית, לשבור בקבוק בירה ולהפוך את השבר לחרב מחודדת בצורה מאיימת זו סכנת חיים ממשית".

"לדאבוני נדמה שהכל פרוץ פתאום. יש רשת מצלמות מירבית אולם אין כח הרתעה שפועל ברחובות והם לא מסתתרים. אני נגד בריונות ונגד הפגיעה בביטחון החברה שלנו בכלל והביטחון של הילדים שלנו בפרט. אירוע כזה יכול היה להסתיים בצורה טראומתית עבור בתי ועבור כל נערה אחרת ואת זה אנחנו חייבים לבלום ולמנוע", הדגישה.

האם מציינת כי גם מחוץ למועדון שהתה חבורת צעירים בני מיעוטים שנהגו ברכבים בבריונות תוך סיכון המשתמשים בדרך ופנו אל צעירות בצורה בוטה ולדבריה היה ראוי שמאבטח המועדון יפעל בנדון. "המשטרה הגיעה ובסופו של דבר הרחיקה אותם אבל אלו דברים שצריך להוקיע אותם מהשורש וחובה על המשטרה והרשות המקומית לפעול אם לא למיגורם לצמצומם בצורה משמעותית כדי שבני הנוער ונערות בעיקר ירגישו בטוח אחרת ניאלץ לנעול את הילדים שלנו בבית. כי אני מעדיפה בכי לשבוע מאשר צער לכל החיים".

מהמשטרה נמסר: "בעקבות התלונה הוזעקה המשטרה למקום, החשוד נחקר ובסיום חקירתו שוחרר". עוד ציינו כי פרטי החשוד נמצאים ברשות המשטרה אולם לא נמצא מקום להאריך את מעצרו בסיטואציה שנוצרה. כמו כן, הוסיפו כי לא מן הנמנע כי מדובר באירוע שגרם ללחץ בקרב הקטינה ויצא מפרופורציה.

אלא, שהתגובות בפייסבוק מוכיחות שלא מדובר במקרה חד פעמי אלא בתופעה מוכרת ועדיף לטפל בה שעה אחת קודם. על כך אמרו במשטרה כי "אכן התופעה מוכרת, אולם המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום בכל רגע נתון. בכל מקרה שאנחנו מקבלים קריאה אנחנו מגיבים במהירות ומטפלים על פי החומרה והנסיבות".