המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, התארח היום (שני) בכנס אילת לעיתונות ה-14 של אגודת העיתונאים תל-אביב והעניק ראיון לדנה ויס, במהלכו סיפר על הלילה שבו פקע אחד מסגרי הקורונה והשרים נדרשו להחליט על סגר נוסף.

"גוש הליכוד רצה שיימשך הסגר, גוש כחול לבן לא. על פי הצעת חוק היסוד, ברגע שזה המצב ההצעה לא עוברת. השעה הייתה אחת בלילה, בחצות נגמרו התקנות של הסגר הקודם. מה יהיה בבוקר? נעשה סגר פריטטי? יעבור אדם במחסום והשוטר ישאל למי הוא הצביע? אמרתי להם, 'אתם גורמים לכאוס בדבר הזה'. התחננתי, ביקשתי שייקחו אחריות ולא יפילו את זה על המשפטנים. זה החוק שאתם קבעתם! אמרתי להם, אם אתם רוצים להמשיך עם זה יהיה כאוס. קחו אחריות, כנסו לחדר הווירטואלי, תדברו אחד עם השני דקה. היה שיח צעקות של שעה וחצי. הייתי בעשרות ישיבות וזה היה אחד הרגעים הדרמטיים", סיפר נזרי.

בנט טען ש"האופוזיציה תתרסק לרסיסים" - הוא צודק או טועה? | הצביעו

על הצעת החוק של גדעון סער לאיסור כהונת נאשם בפלילים כראש ממשלה אמר נזרי: "אסור שהיועץ המשפטי או בג"ץ יוציאו ראש ממשלה לנבצרות בגלל שמתנהל נגדו משפט, זאת סכנה לדמוקרטיה. המחוקק או הכנסת יקבעו את הנורמה. שר המשפטים שהפיץ את התזכיר לחוק אמר שהוא מתנגד למצב של ראש ממשלה נאשם בפלילים בעקבות מה שהמדינה עברה, גם אני חושב שיש טעם בדברים. אבל זו הכרעה ערכית שהכנסת תעשה. לא תפקידם של המשפטים לקבוע הכרעה ערכית"

על המרוץ לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה אמר: "התפקיד הזה הוא היחיד בשירות הציבורי שאתה לא מגיש מועמדות. כעובדה. יש לנו בבית מחלוקת מגדרית לגבי האם אני רוצה את התפקיד או לא, כשתהיה ועדה אם שמי יעלה השאלה תהפוך לרלוונטית. כרגע זו לא רק ביצה שלא נולדה אלא התרנגולת שמטילה אותה עוד לא נולדה. אני במערכת 20 שנה מתוך בחירה, רואה את שירות הציבור כערך. היו לי הצעות לעבוד פחות ולהרוויח יותר ואני כאן"

לבסוף התייחס נזרי לאפשרות שתיחתם עסקת טיעון עם נתניהו: "המשפט מתנהל, הוא ימשיך להתנהל גם אחרי פרישתו של היועץ המשפטי לממשלה. כמו בכל משפט אם עורכי דין רוצים הם יודעים לפנות לראשי המערכת ונשקול את הדברים בכל רגע נתון. לחבר את זה שאני אלך איתו על עסקת טיעון למועמדות זה תיאורטי ולא רלוונטי. עשיתי עוד הרבה דברים בחיים חוץ מתיקי נתניהו".