העיתונאי גיא פלג התייחס היום (שלישי) בתוכניתו ב-103FM לפרשה החדשה, העוסקת ברצח והיעלמות של משה אדרי בן ה-41 והנער ניסים שטרית לפני יותר משלושה עשורים, אשר בעקבותיה נעצר הרב אליעזר ברלנד, שמעצרו הוארך היום ב-10 ימים נוספים. "אם אכן יפוענח המקרה, אחרי הכפיים יהיה מקום לחדד איך אנשים נעלמו ונרצחו והאירוע לא טופל", טען פלג.

פלג ציין, שלמרות שהוא מביע באופן עקבי הערכה כלפי המשטרה, לעיתים הוא נתקל "במחדל חקירתי משווע, שלא מתקבל על הדעת", ומבחינתו, הפרשה הנוכחית היא מחדל שכזה.

"אני שומע ועוקב בעניין אחר הדיווחים כמה שנראה פיענוח רצח אבי אדרי לפני 30 שנה והיעלמותו של הנער ניסים שטרית לפני 35 שנה", אמר העיתונאי שהוסיף: "אני שומע ושמעתי את אחיו של שטרית, ער לתחקיר שנעשה בתאגיד שעורר מחדש את התיק הזה ושואל את עצמי איך כל השנים לא נעשה כמעט דבר? כל כך הרבה רמזים, כל כך הרבה קצות חוט, חומרה שאין חמורה ממנה. שני בני אדם שנרצחו באופן כל כך מחריד, תשאול רשלני של הרב ברלנד בעבר. שמעתי קטע מחקירה שלו על הדרך בפרשה אחרת 'אתה זוכר? אתה מכיר'? זה לא מתקבל על הדעת. 

"אם אכן יפוענחו מעשי הרצח, יהיה מקום למחיאות הכפיים למשטרה, לחשיפה העיתונאית הנדירה שהובילה להיום הזה, וכן יהיה מקום לומר 'כל הכבוד למערכות האכיפה שלא מרפות גם כשמדובר בפרשה שאיש כמעט לא זוכר'. אבל רגע לאחר מכן יהיה מקום לחדד - איך נעלמו בישראל ונרצחו שני בני אדם והאירוע לא טופל, בטח שלא ברצינות ובמקצועיות הראויה", סיכם פלג.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm