פרשת הרצח וההיעדרות בירושלים: בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד לאחר שקשר את עצמו לאירועי הרצח וההיעדרות שהתרחשו לפני למעלה מ-30 שנה בירושלים, באחד מהם נחטף הנער ניסים שטרית ומאז נעלמו עקבותיו. 

אחיו של ניסים, מאיר, שוחח היום (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להתפתחויות האחרונות בפרשה: "המשטרה ביקשה לא לדבר על זה בכלל, זה היה חסוי ביותר כל הסיפור הזה. ברלנד ביקש לפגוש אותי, הוא היה במעצר. המשטרה עשתה כל מה שעל ידה כדי להביא אותי כמה שיותר מהר לפני שהוא יתחרט, זו הייתה בקשה שלו. הכניסו אותי אליו, ישבתי מולו וחוקרת ישבה איתנו במשרדי הימ"ר". 

"אני בדרכי קר רוח בכל הפרשה הזאת. אני מקפיא את כל האמוציות והרגשות במשך הרבה שנים וגם עכשיו ברגעים הקריטיים האלה חייבים לפעול בקור רוח כי זו ההזדמנות האחרונה לדעתי לגמור את הפרשה ולצאת עם תוצאות הכי טובות שיכולות להיות, לדעת שניסים נרצח ומתי, לא איך כי זה לא מעניין, ולמצוא איפה הוא נקבר, את הדי אן איי ולעשות לו קבר. אז אני נרגע מבחינתי אני יכול בוא להורים שלי לקבר שלהם ולומר להם שעשיתי את משימת חיי", הוסיף. 

בהמשך חשף פרטים מהשיחה עם ברלנד ואמר כי "הוא מתוחכם, אמר לי שהוא רוצה להגיד שאחי לא בחיים. אמר לי שאני צריך להגיד קדיש ולשבת שבעה. אמרתי לו שישבתי אצל פוסק הלכה גדול מאוד והוא אמר לי כל זמן שזה שמועה אני לא יכול להתייחס לזה ברצינות".

"הוא אמר לי תבוא מחר, אני צריך לעשות כמה פעולות כדי להביא לך את התוצאה איפה הוא נקבר. בהמשך הוא התנצל על כך שבמשך 35 שנה לא סיפר. אני כשחקן שחמט שמחשב את המהלכים, לדעתי, היום או אתמול או מחר המשטרה מגיעה לקבר", הוסיף.

נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)
נסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)

לדבריו, "הצפי שלי לפי מה שיש למשטרה בידיים, ההודאה שלו ומה שהוא אמר לי שהוא יעשה את הפעולות כדי להביא לי את התוצאה הזאת, אני אגיע לקברו עד מחר". 

בתגובה לכך, אהרון שוורץ קמב"ץ בקהילת 'שובו בנים', שמכחיש את המקרה, וטען כי "הרב ברלנד יכול להיות שהוא שמע וידוי מאחד החסידים וידע מזה ,זה לא קושר אותו למעשה הרצח. . אולי אחד התלמידים אמר עשיתי כך וכך והרב ברלנד שמר את זה. כמו שאני מקבל את הסמכות של הרבנות הצבאית. גם על גולדין אמרו לשבת שבעה למרות שאין גופה".

היה אולי עניין של שיחה אישית של חסיד שהיה שותף לאחד המהלכים. אני מכיר את הרב שלי, הוא יכול להודות ברצח קנדי וארלוזורוב למרות שזה בוצע לפני שהוא נולד".

סייעה בהכנת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM