הכתב המשפטי ושדרן 103FM גיא פלג שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו על החלטתה של ועדת השחרורים לשחרר מהכלא את סיגלית חיימוביץ', רוצחת הנער אסף שטיירמן. פלג הסביר את ההחלטה ומה עומד מאחוריה, והביא פרטים נוספים על הסיפור המזעזע. 

בפתח דבריו אמר פלג: "אין פה סוגיה משפטית מורכבת, אני מזדהה לגמרי מה שכתבו חברי ועדת השחרורים שהחליטו לשחרר אותה אחרי 21 שנות מאסר. הם כתבו 'ידנו רועדות וליבנו הולם' משום שכשאתה משחרר מהכלא מי שביצעה מעשה כל כך מפלצתי זה דרמטי". 

הוא סיפר: "נזכיר, הנער אסף שטיירמן לפני 24 שנים נרצח בידי סיגלית חיימוביץ' וחברה רעי חורב. הם רצחו אותו בשביל השעשוע, הייתה להם שותפה נוספת שהפכה לעדת מדינה והעידה נגדם. לקח למעלה מ-3 שנים עד שהרצח הזה פוענח. סיגלית, שהייתה אז קטינה בת 17, נשפטה ונידונה ל-24 שנות מאסר".

"בכלא היא התחנה עם רוצח אחר, והיום בפעם הרביעית שהיא הופיעה בני ועדת השחרורים היום החליטה הועדה לשחרר אותה. היא עדיין לא יוצאת מהכלא כי לפרקליטות יש אפשרות לערער. מי יודע מה היא עמדת הפרקליטות והאם היא תבחר לערער? חשוב לומר שמשפחתו של אסף והפרקליטות שהביאה את עמדתם התנגדו לשחרור המוקדם.

לדבריו, "זה היה סיפור לא פחות ממדהים, במשך שנים המשטרה עצרה פעם אחר פעם שני אחים האחים לסרי, שהמשטרה הייתה משוכנעת שהם הרוצחים בגלל שמצאו כתובת שלהם על איזה עץ באותו יער. בסופו של יום כעבור שלוש שנים הגיעה אישה צעירה לתחנת מוריה שבירושלים והתלוננה שבעלה רעי חורב מכה אותה. השוטרים רצו לגבות את העדות מחר, ואז היא הפתיעה אותם ואמרה 'אני מפחדת ממנו, הוא רוצח, הוא התוודה בפני שהוא רצח את הנער אסף שטיירמן' וכך מהרגע להרגע פוענחה פרשת רצח מחרידה ומזוויעה שמי שעמד בראשה הוא רעי חורב.

פלג הוסיף: "גם הסיפור המשפחתי שלו לא פחות ממדהים, אבא שלו רופא בעל שם והיה מנהל מחלקה, אח שלו היה בתפקיד מאוד משמעותי בצבא, אמא שלו עובדת סוציאלית - בן טובים בעל הישגים יוצאי דופן בלימודים, הוא זה שביצע יחד עם שתי השותפות שלו את המעשה המזוויע.

הוא חזר והסביר את התהליך לשחרור מוקדם: "בסוף כל אסיר, אחרי שהוא מרצה שליש מתקפות המעצר שלו, יכול כבר להגיש בקשות לוועדת השחרורים. סיגלית יושבת עמוק בתוך השליש וחברי הועדה מציינים בהחלטה שלהם שגורמי הטיפול מדברים על שיקום מאוד משמעותי, הפנמה עמוקה של העבירה שהיא ביצעה, דברים שהיא אמרה לוועדה, העובדה שהיא הייתה אסירה למופת ולא נרשמה לחובתה עבירת משמעת אחת לאורך כל המאסר שלה".

"בסופו של דבר, 'תוך שידם רועדת' החליטו לשחרר אותה וצריך לראות אם הפרקליטות תערער על ההחלטה הזו מה שיוביל בהכרח לדיון נוסף ויעבור לבית המשפט המחוזי, או שהפרקליטות תגיד 'התנגדנו כמה וכמה פעמים, הפעם הוועדה שקלה את שיקוליה, הבענו את ההתנגדות אבל נאשר את השחרור הזה'".