שלושה עשורים לאחר הירצחו של אבי אדרי ז"ל והיעדרותו של הנער ניסים שטרית, תקריות בהן חשודים חסידים מקהילת 'שובו בנים' של הרב והעבריין המורשע אליעזר ברלנד, הביאו את פיצוח הפרשה להיות סוף סוף קרוב לסיום. עורך הדין רועי אטיאס המייצג את החשוד המרכזי בפרשה, שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד וגיא פלג, בתוכניתם ב־103fm, והביא את גרסת מרשו. 

בפתח דבריו, ניסה עורך הדין להסביר את השתלשלות האירועים שהובילה את מרשו להישבר בחקירה ולהודות במעשה. "לפי איך שאנו מבינים מתוך ציטוטים שפורסמו בתקשורת, הוא מתוודה ומשנה גרסה", הסביר. "עד עכשיו הוא למעשה דיבר על כך שהוא לא יודע ולא זוכר, אבל אז בעצם לאחר שמפגישים אותו פעמיים עם הרב ברלנד, שזה הזרז, הוא הורה לו לספר את כל מה שהוא יודע", הוסיף עו"ד אטיאס.   

כזכור, תיק הרצח חזר לפעילות לפני כשלושה שבועות, עת הגיעו ממצאים של דגימות DNA, אשר הפיחו אור ותקווה על שתי פרשיות בלתי פתורות מלפני שלושה עשורים. שלשום הצליחו חוקרי המשטרה לגבות הודאה רשמית מאחד החשודים, שסיפר כי לא התכוון לרצוח את שטרית אולם הודה כי יחד עם שניים נוספים, בהם בנו של שר לשעבר, גרמו למותו והם שותפים להעלמת גופתו. במקביל, האריך בית השפט את מעצרו של "הרב" אליעזר ברלנד בתשעה ימים לאחר שקשר את עצמו לאירוע.

"הרב לא יודע שהוא מפליל את עצמו"

"אפשר להגיד שהרב לא יודע שהוא מפליל את עצמו", העריך עו"ד אטיאס והוסיף, "אפשרו לנו לשוחח שתי דקות לפני הדיון אתמול, במהלך השיחה הוא אמר שישתף פעולה אחרי הוראת הרב. מרשי סיפר שנכח בסיטואציה בה ראה במו עיניו שמכים את המנוח שהם לא התכוונו להרוג. זאת הייתה הנחת העבודה של צוות החקירה מאז ומעולם, שהייתה פה תאונת עבודה במירכאות, ושתוך כדי המכות הוא מת להם בידיים וקברו אותו במקום.

כשנשאל, האם נפגש עם לקוחו מאז ששינה את גרסתו והודה בשותפות לרצח, השיב: "להיפגש פיזית לא אפשרו לנו, שזו גם סוגיה משפטית עצומה בפני עצמה. היו פה מניעת מפגשי עורכי דין בוטים ביותר, לא אפשרו לנו, לא בין לבין ולא תוך כדי". יחד אם זאת, אמר עורך הדין כי הצליחו לשוחח לרגעים מעטים לפני הדיון בבית המשפט: "במהלך השיחה הוא אמר שישתף פעולה אחרי הוראת הרב. הוא סיפר שנכח בסיטואציה בה ראה במו עיניו שמכים את המנוח, שהם לא התכוונו להרוג אותו. זאת הייתה הנחת העבודה של צוות החקירה מאז ומעולם, שהייתה פה תאונת עבודה במירכאות, ושתוך כדי המכות הוא מת להם בידיים וקרבו אותו במקום". על המקרה הנוסף אמר כי הוא כלל לא נדון. "לפי מה שאנו יודעים עכשיו אין גופה", ציין. 

בסיום דבריו, הבהיר עו"ד אטיאס: "אפשר לומר שהערכה שלנו שהאירוע כן פוענח בשלב הזה. היום באמת רב הגלוי על הנסתר, והפרשה פוענחה. לפרטי פרטים לדעתי זה פחות רלוונטי, כי יודעים בוודאות שאדרי נרצח ומי פעלו, ולכן זה פוענח במובן הזה".