הרב אליעזר ברלנד הגיע היום (רביעי) לדיון בבית המשפט בירושלים בבקשה להארכת מעצרו, בגין החשד למעורבותו באירועי הרצח וההיעלמות מלפני שלושה עשורים. מעצרו הוארך זו הפעם השניה, לאחר שקשר עצמו לאירוע.

חוקרי היחידה המרכזית בירושלים (ימ"ר), מייחסים לרב חלק מרכזי בפרשת חטיפת הנער ניסים שטרית ב-1986 וכן ברציחתו של האברך אבי אדרי בשנת 1991. בדיון שהתקיים, טענה נציגת המשטרה כי ברלנד היה זה ששלח את הרוצחים לביצוע העבירות החמורות. היא טענה גם כי במהלך החקירה, נערכו עימותים בין ברלנד לחשודים אחרים, שאחד מהם שהודה על חלקו בפרשה לאחר העימות. אולם ברלנד הכחיש טענה זו, כי עמד בראש הפרשה.

רצח אבי אדרי (צילום: ארכיון מעריב)
רצח אבי אדרי (צילום: ארכיון מעריב)

כפי שציינו, חוקרי הימ"ר הצליחו להשיג הודאה משני חשודים: הראשון קשר עצמו לאירוע ואף סיפר על שני מעורבים נוספים שלדבריו היכו את הנער שטרית וללא כוונה גרמו למותו, מה שאילץ אותם לקבור אותו ביער באזור ירושלים. את אותו החשוד שחרר בית המשפט למעצר בית, בטענה כי קיים קושי לקשור אותו לאירוע של הרצח.

אולם בית המשפט החליט להאריך בארבעה ימים מעצרו של חשוד אחר, שהודה כי שימש כנהג של הרוצחים ואף סיפר כי הסיע שני חשודים אחרים שביצעו בפועל את הרצח, תוך שהם מאיימים על שטרית ברכב. אותו חשוד סיפר כי אסף את שטרית והאחרים מדירה בה הוסתר לאחר שנחטף, והיתה בחזקת משמרת הצניעות מקהילת "שובו בנים" אל יער רמות, שם מסתבר הכו אותו למוות. לדבריו, הם חזרו מהיער בלי המנוח.

הרב אליעזר ברלנד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב אליעזר ברלנד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, תיק הרצח חזר לפעילות לפני כשלושה שבועות, עת הגיעו ממצאים של דגימות DNA, אשר הפיחו אור ותקווה על שתי הפרשיות שטרם נפתרו. באחד מהמקרים נחטף הנער יוסי שטרית ומאז נעלמו עקבותיו, ובשני נרצח אבי אדרי וגופתו נמצאה מושלכת ביער רמות. 

בשבוע שעבר, הצליחו חוקרי המשטרה לגבות הודאה רשמית מאחד החשודים, שסיפר כי לא התכוון לרצוח את הנער שטרית אולם הודה כי יחד עם שניים נוספים, בהם בנו של שר לשעבר, גרמו למותו והם שותפים להעלמת גופתו.