בית המשפט הצבאי ביהודה ושומרון הגישה היום (רביעי) כתב אישום כנגד חואנה רואיז רשמאווי, לאחר ששימשה כמגייסת כספים עבור ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין.

על פי כתב האישום, הנאשמת עסקה באופן רחב בגיוס תרומות שהגיעו לקופת ארגון הטרור החז"ע. התורמים, שביניהם מדינות וארגונים בין-לאומיים, הוטעו ורומו באופן שיטתי ומחושב, במטרה לממן את ארגון הטרור. פעילות הארגון הייתה מקור מימון משמעותי וחשוב עבור ארגון הטרור. עוד עולה כי ארגוני הטרור הבינו כי פעילות בעלת אופי אזרחי לכאורה, יכולה לשרת אותם לטובת הכשרת לבבות, גיוס כספים ואף כסות לפעילות חבלנית עוינת של ממש. 


שר הביטחון, בני גנץ, מסר בתגובה: "מדינת ישראל ומערכת הביטחון מכבדות זכויות אדם, ומכבדות את פעילותם של ארגוני זכויות אדם שיש להם תפקיד חשוב בחברה דמוקרטית. הלבנת טרור בכסות של פעילות למען זכויות אדם היא חטא כפול – היא גם מתדלקת את הטרור, וגם פוגעת בארגונים שעושים עבודה חשובה. נמשיך לפעול נגד הטרור בכל מקום ובכל צורה שאותה ילבש". 

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר כי "ההודאה באשמה היא הוכחה נוספת לכך שארגון טרור ציני ורצחני הקים רשת של שקר והונאה שמשתמשת בהסוואה של ״ארגונים הומניטריים" ו״ארגוני זכויות אדם״ כצינור להזרמת כספי טרור תוך הטעיה מכוונת של תורמים ומדינות. על הקהיליה הבינלאומית כולה לפעול יחד עם ישראל כדי למנוע מארגוני טרור לפעול במעטה אזרחי ולמנוע מכספי סיוע מלהגיע לידי ארגוני טרור שמטרתם לרצוח יהודים, נוצרים, להט״בים, ומוסלמים מתונים".