בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ראשון) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של אדוארד קצ'ורה, החשוד ברצח הנערה יעל ליטל מלניק ז"ל. מדובר בהארכת מעצר תשיעית. חוקרי מחוז חוף במשטרה ממתינים לחוות הדעת הסופית של המכון לרפואה משפטית באבו כביר. 

מפרטים חדשים שנחשפו לאחרונה מהחקירה עולה כי קיים קושי לבסס תשתית ראייתית נגד קצ'ורה בגין עבירת רצח, וזאת בשל הערכה משטרתית לפיה הנערה הייתה תחת השפעת סמים או תרופות, אולם נתיחת הגופה העלתה תמונה אחרת. עוד עלה כי לטענת החשוד השניים שיחקו במשחק שבו היא, לטענתו, ביקשה ממנו לקבור אותה בחול, כשהיא אוחזת בצינור על מנת שתוכל לנשום.

קצ'ורה סיפר לחוקרים על צינור שלקחה איתה המנוחה, ואכן דגימות DNA של המנוחה נמצאו עליו, מה שהוביל את המשטרה והפרקליטות למבוי סתום. במשטרה ובפרקליטות ימתינו, כאמור, לתוצאות הסופיות של המכון לרפואה משפטית, אולם הסברה כי לחשוד תיוחס עבירה של גרימת מוות ברשלנות ולא רצח.

ליטל יעל מלניק ז''ל. נרצחה בקרית מוצקין (צילום: באדיבות המשפחה)
ליטל יעל מלניק ז''ל. נרצחה בקרית מוצקין (צילום: באדיבות המשפחה)

כזכור, עורך הדין בוריס שרמן, סנגורו של המטפל החשוד, התייחס להתנהלות המשטרה בפרשה ולחשדות שעלו כנגד מרשו בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וטען כי "המשטרה קצת מיהרה כשהגדירה את האירוע כרצח. קיים צו איסור פרסום לכן אני מנוע מלהיכנס לנבכי גרסתו, הגרסה שלו מורכבת ודורשת בדיקה. אפשר לומר לפי גרסתו שלא מדובר ברצח ולא בגרימת מוות בדרך אחרת".

עו"ד בוריס שרמן, סנגורו של החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בבית המשפט. צילום: יואב איתיאל, וואלה!

לדברי עוה"ד שרמן, מרשו "לא מודה שהוא רצח אותה ושביצע עבירה פלילית. הוא מסר גרסה. לדעתי המשטרה קצת מיהרה כשהגדירה את האירוע כרצח. קיים צו איסור פרסום לכן אני מנוע מלהיכנס לנבכי גרסתו, הגרסה שלו מורכבת ודורשת בדיקה. אפשר לומר לפי גרסתו שלא מדובר ברצח ולא בגרימת מוות בדרך אחרת". 

על המטפל סיפר כי "מדובר באדם בן 49, נורמטיבי, עובד שנים רבות במוסד רשמי, מוסד ממשלתי, בעל משפחה, מכחיש לחלוטין ביצוע עבירה פלילית כלשהי. להבנתי מעל עשר שנים עבד במוסד הפסיכיאטרי בטירת הכרמל. אין לו עבר פלילי ולא ידוע לי על קשרים דומים ואחרים שלו עם נערות צעירות. אני רוצה לקוות שאם מתגלים כשלים במסגרת מעון כזה או אחר הם מטופלים".