ניר חפץ, דוברו ויועצו הקרוב לשעבר של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יעיד ביום שלישי במסגרת תיק 4000. בהקלטות שפורסמו אמש ב"חדשות 12" ויושמעו בדיון נשמע נתניהו מתבשר על "שיחת הצעקות", חפץ נשמע מקבל תדרוכים משרה נתניהו ובנוסף מצליח לגרום לבנה יאיר להודות כי טעה. גיא פלג, הכתב לענייני משפט של "חדשות 12", התארח הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ומסר פרטים נוספים על ההקלטות.

"ההקלטות האלה אינן הקלטות משמעותיות בתיק 4000, יש רק הקלטה אחת שלא הגיעה לידינו שהיא באופן יחסי משמעותית", אמר פלג. "החשיבות שאנחנו מוצאים בהקלטות האלה וייתכן שהפרקליטות גם תמצא בהן, היא העובדה שהן מוכיחות את הקשר העמוק והאמון הרב שבני משפחת נתניהו נתנו בזמן אמת בניר חפץ. הרי בהתחלה רה"מ אמר בחקירה שלו שהוא סמך והאמין בחפץ, אבל כשהוא הפך לעד מדינה מיד התחילו טענות כאילו חשדו בחפץ, מידרו אותו, לא באמת סמכו עליו ונתנו בו אמון. נראה לי שמי שמאזין להקלטות האלה יכול להתרשם באופן בלתי אמצעי מהאינטימיות בין חפץ לבני משפחת נתניהו. חפץ לא הקליט רק את משפחת נתניהו, הוא הקליט את חבריו לעבודה, חבריו האישיים, את בני משפחת נתניהו וכאמור הרבה מאוד אנשים. זה ממש נותן מבט מבפנים על הסביבה הקרובה של ראש הממשלה לשעבר".

במענה לשאלה האם חפץ הקליט במשך שנים מ־2008 כי הבין שהוא בבעיה אמר פלג: "בחקירה שלו הוא אמר שמדובר בתעודת ביטוח. מבחינתנו הוא הקליט את היועמ"ש של משרד רה"מ ואחרים. למה בדיוק הוא הקליט? הוא מכחיש. הוא הכחיש בחקירות שלו שהוא ידע בזמן אמת שהוא עובר עבירות פליליות. אבל נדמה לי שברור שהוא העריך שיום אחד המשטרה תדפוק בדלת ותפתח בחקירה על כל המתרחש בסביבת רה"מ. ההקלטות המוקדמות שלו - נראה לי שהן מבחינתו תעודת ביטוח לטענה. הרי מה שהטריד אותו מאוד בשלבים הראשונים זה חשש שיערבבו אותו בכל הבקשות יוצאות הדופן לגולל הוצאות פרטיות של המשפחה על הקופה הציבורית, והוא בשיחות עם היועמ"ש מדגיש 'תעשי רק מה שנכון, תאשרי רק מה שמותר' כי הוא היה בחלק מהתקופה שליח ליועמ"ש".

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)

"ניר חפץ הוא אדם מאוד מתוחכם", המשיך פלג. "הוא הכין תעודת ביטוח. כשהמשטרה עצרה את חפץ הוא טען בהתחלה שהטלפון שלו נגנב. המשטרה חיפשה בבית שלו ובעוד כמה מקומות שידעה שהוא עלול להסתיר שם מחשב או טלפונים ולא מצאה. חפץ הסתיר את ההארד דיסק הזה ורק במסגרת המשא ומתן להפיכתו לעד המדינה ואחרי שהוא חתם - הוא הביא את ההארד דיסק ובו כמות עצומה של הקלטות. ההקלטות מאתמול לקוחות משם".

על ההקלטה שעוסקת בכלבה המשפחתית קאיה אמר פלג: "הרקע של הדברים זה המוות של הכלבה המשפחתית. אני מודה שזו אחת ההקלטות שאותי הדהימה. היא הקלטה שאין לה חשיבות משפטית, אבל כשמנסים להבין מה העסיק אותו ובמה הוא טיפל, הוא אמר כל הזמן בחקירות אתם חושבים שהתעסקתי ב'וואלה!' או ידעתי מה אשתי מבקשת? אני עסקתי בענייני המדינה. אתה מקבל את ההקלטות ואתה מבין שנתניהו התעסק גם התעסק בזוטי הזוטות וששרה נתניהו מדברת עם יועץ התקשורת - איך אנחנו ממצבים את מות הכלבה המשפחתית באופן שיסבירו כמה היא הייתה יקרה לילדים ומעלים את רה"מ על הקו שהוא ייתן הנחיות".

על הדיון הצפוי מחר אמר: "מחר מתחילה עדותו של חפץ, הוא בהחלט עד דרמטי. עד היום במשפט לא שמענו ולו עד אחד שהיה בקשר עם רה"מ, אפילו אבי ברגר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר מתאר פגישה אחת כללית וקצרה ושיחה של שניות בה נתניהו פיטר אותו. בפעם הראשונה עולה עד שלא רק היה בסביבת נתניהו אלא גם בסביבת בני משפחתו באופן הדוק ואינטימי במשך שנים. חפץ הוא לא עד מרכזי רק בתיק 4000 אלא גם בתיקי 2000 ו־1000. מבחינה תקשורתית, ציבורית, משפטית, יש משמעות לחזרתו של הנאשם לבית המשפט, זה משנה את ההתייחסות של כולם לעדות של חפץ".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM