אירוע האלימות סמוך לבית החולים סורוקה: שניים מהחשודים שנעצרו אמש בקטטה ההמונית בבאר שבע, שוחררו היום (שני) בתנאים מגבילים ומעצרם של תשעה הוארך לפרקי זמן של בין יממה עד ארבעה ימים, בעוד הדיון בעניינם של חמישה עצורים נוספים מתוך 22 החשודים שהובאו, ממשיך להתקיים.

"זהו אירוע חמור המהווה חציית קווים, ואנו נבוא חשבון עם כלל החשודים שהיו מעורבים בקטטה ההמונית", כך ציין מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, בהערכת מצב מיוחדת אותה קיים בעקבות האירוע.

מפקד מחוז דרום על אירוע הקטטה בסורוקה, קרדיט: דוברות המשטרה

כזכור, הקטטה פרצה בשעות הערב, בעקבות סכסוך בין שני פלגים מהפזורה הבדואית שהתפתח לכדי קטטה המונית, בעת שאלו נפגשו באקראי בבית החולים סורוקה. עם קבלת הדיווח הוזרמו למקום כוחות גדולים של לוחמי יס״מ, יחידת האופנועים של המחוז הדרומי וחוקרי זירה, בפיקוד מפקד תחנת באר שבע, נצ״מ טירן יהוד.

הקטטה הביאה לסגירתו הזמנית של בית החולים, ולאחר כחצי שעה השליטה המשטרה סדר במקום, ובית החולים נפתח מחדש. במהלך הקטטה נשמעו גם קולות ירי ונפצעו ארבעה מהמשתתפים בה באורח בינוני, שפונו לקבלת טיפול בבית החולים. 

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מסר בעקבות האירוע: "ההתרחשות האלימה שהגיעה לשערי חדר המיון וסיכנה את המטופלים ואת עובדי בית החולים, ממחישה לנו עד כמה המצב חמור. בית חולים הוא סמל למקום שבו אזרחים באים לטיפול ולהחלמה וככזה, יש לשמור עליו ביתר שאת. לכן אנו דורשים שיינקטו פעולות נמרצות לשמירה על שלום באי בית החולים וצוותו".