הוארך מעצרו היום (שני) של הרב אליעזר ברלנד בשישה ימים. ברלנד חשוד במעורבות באירועי הרצח וההיעלמות מלפני שלושה עשורים. זו הפעם השלישית שמעצרו מוארך, לאחר שקשר עצמו לאירוע.

מהמשטרה נמסר כי לבקשת צוות החקירה, במהלך הבוקר הוארך בבית המשפט פעם נוספת מעצרם של שניים נוספים מהחשודים. מעצרו של חשוד אחד הוארך בשבעה ימים נוספים, עד ליום ראשון הקרוב ומעצרו של חשוד נוסף הוארך בארבעה ימים, עד יום חמישי הקרוב.

חוקרי היחידה המרכזית בירושלים (ימ"ר), מייחסים לרב חלק מרכזי בפרשת חטיפת הנער ניסים שטרית ב-1986 וכן ברציחתו של האברך אבי אדרי בשנת 1991. בדיון שהתקיים, טענה נציגת המשטרה כי ברלנד היה זה ששלח את הרוצחים לביצוע העבירות החמורות. היא טענה גם כי במהלך החקירה, נערכו עימותים בין ברלנד לחשודים אחרים, שאחד מהם שהודה על חלקו בפרשה לאחר העימות. אולם ברלנד הכחיש טענה זו, כי עמד בראש הפרשה.

כזכור, תיק הרצח חזר לפעילות לפני כשלושה שבועות, עת הגיעו ממצאים של דגימות DNA, אשר הפיחו אור ותקווה על שתי הפרשיות שטרם נפתרו. באחד מהמקרים נחטף הנער יוסי שטרית ומאז נעלמו עקבותיו, ובשני נרצח אבי אדרי וגופתו נמצאה מושלכת ביער רמות. 

לפני כשבועיים, הצליחו חוקרי המשטרה לגבות הודאה רשמית מאחד החשודים, שסיפר כי לא התכוון לרצוח את הנער שטרית אולם הודה כי יחד עם שניים נוספים, בהם בנו של שר לשעבר, גרמו למותו והם שותפים להעלמת גופתו.