קרב האשמות: גורם במשטרה הפנה הערב (שני) אצבע מאשימה כלפי מערך האבטחה של בית החולים סורוקה וטען כי "הפכנו מזמן לשק החבטות של החברה הישראלית וזה לא מפתיע. כשאנחנו נוהגים בתקיפות, אנו אשמים, כשאנו מגיעים בבהילות לזירה ומסכנים חיי שוטרים אנחנו אחראים. במקרה הזה, איש לא שואל איך גורמים עבריינים הצליחו להחדיר נשק וסכינים לתחומי בית החולים המוקף מאבטחים ואחרי שעברו בידוק?".

עוד הוסיף הגורם כי "איש לא תוהה כיצד לא התריעה מערכת האבטחה בזמן שמתנהל אירוע חריג? ורק אחרי שכבר החל הבלאגן הגדול הוזעקו שוטרים? אבל זה פחות סקסי להאשים מאבטחים או מערך ביטחון פנימי ולכן ממשיכים להטיח את הרפש לעברנו. פעילות השוטרים היתה ללא דופי וכראיה הצלחנו להשיב את הסדר על כנו ולבצע 16 מעצרים תוך פרק זמן קצר".

במשטרה רואים את האירוע כחציית קו אדום לפי מפקד המחוז הדרומי ניצב פרץ: "נבוא בחשבון עם כלל החשודים שהיו מעורבים בקטטה ההמונית בבית החולים סורוקה". מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי שוחח עם ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה בהמשך לפעילות הנרחבת של המשטרה וגל המעצרים בעקבות אירוע האלימות בבית החולים.המפכ"ל הדגיש בפני מנהל בית החולים שמשטרת ישראל רואה בחומרה כל אירוע אלימות וירי ובוודאי כזה שמתבצע במוסד ציבורי.