בית המשפט המחוזי מרכז, הרשיע הערב (שלישי) את חליל דויכאת, תושב שכם בן 47, ברצח בנסיבות של מעשה טרור שביצע ברב שי אוחיון בפתח תקווה, באוגוסט 2020.

על פי עובדות כתב האישום כפי שהוגש, הרצח אירע עת עבד דויכאת כפועל בניין באתר בנייה בעיר. הוא נטל סכין שהייתה מונחת במטבחון האתר, באמצעותה החליט לבצע פיגוע, יצא באופן רגלי לצומת סגולה, שם הבחין ברב ודקר אותו שלוש פעמים ובכך הביא למותו.

בהרשעתו של דויכאת, נכתב כי: "הנאשם שלף סכין מכיס מכנסיו ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות בחזהו, אז, הניח הנאשם למנוח אשר כבר היה במצב אנוש, והחל להתרחק בהליכה מהמקום". על כך נכתב, כי "במעשיו המתוארים, גרם הנאשם בכוונה למותו של אדם, כשהמעשה נעשה לאחר תכנון או לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית, וכשהמעשה הוא מעשה טרור".

סיון אוחיון, אלמנתו של הרב מסרה בתגובה להרשעת המחבל: "העונש הראוי הוא שהמחבל ירקב בכלא עד יומו האחרון. זה התבקש שהמחבל יודה בפשע הנתעב והמרושע שביצע. אנחנו לא מתכוונים לוותר על דבר מהעונש המירבי שהחוק מאפשר ואף יותר מזה. העונש הראוי הוא שהמחבל ירקב בכלא עד יומו האחרון ללא שום תנאים ושמשפחתו תגורש מהארץ.

היא הוסיפה: "מי שמעז לפגוע בתושבים חפים מפשע לא ראוי שהוא או מי מבני משפחתו שערבים לו יהיו זכאים להתגורר בארץ הזו. בעלי היה אדם ישר ואוהב אדם באשר הוא, בעל, אבא, בן ואח כל כך מסור, אוהב, אהוב ומאוד מאוד חסר".