משפחת פלג הגישה היום (רביעי) בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון בעניין החלטת בית המשפט המחוזי להחזיר את הילד איתן בירן, שהוריו נהרגו באסון הרכבל, לאיטליה. בית המשפט העליון החליט על עיכוב ביצוע פסק הדין. כמו כן, הוחלט כי איתן ישאר בארץ לפחות עד ה-23 לנובמבר.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בשבוע שעבר את הערעור שהגישה משפחת פלג, שדרשה לקבל את המשמורת על הילד, ניצול אסון הרכבל באיטליה. בפסיקתו, קבע בית המשפט בשנית כי בירן יוחזר לאיטליה בתוך 15 יום כשבמקביל עומד בפני סבו שמואל פלג צו מעצר שהוציאה איטליה. הרשויות האיטלקיות מאשימות אותו כי חטף את איתן והעביר אותו לישראל בניגוד לחוק.  

בנוסף, בהחלטה זו שלל בית המשפט את טענת הסב כי לדודתו של איתן לא קיימות זכויות משמורת על הקטין לצורכי האמנה. עוד קבע כי כאשר בא הסב יחד עם איתן לארץ, הרחיק אותו ממקום מגוריו הקבוע, זאת בניגוד לדין במשמעות האמנה, ובכך למעשה הפר את זכויות המשמורת של הדודה עליו. במקביל לכך, הרשויות באיטליה הוציאו בשבוע שעבר צו מעצר בינלאומי לשמואל פלג, לאחר שהואשם בחטיפת הנכד לישראל שלא כדין.

עורכי דינה של איה בירן, שמואל מורן ואבי חימי מסרו: "קיווינו שמר פלג יעשה את הצעד הנכון וישחרר את איתן לשוב לביתו ולשגרת חייו, לאחר שכל טענותיו, העובדתיות והמשפטיות, נבדקו היטב בידי בית המשפט לענייני משפחה ובידי בית המשפט המחוזי, ונדחו לחלוטין אחת לאחת. מר פלג נמצא כמי שחטף את איתן ממקום מגוריו, ודי בחשדות הפליליים החמורים נגדו כדי להבהיר במה מדובר. 

"לצערנו מר פלג שכח שיש לדאוג לטובתו של הילד ולרווחתו הפיסית והנפשית והוא ממשיך למנוע מאיתן מלחזור למארג החברתי והחינוכי ממנו נחטף. בל נשכח שלאיתן יש גם סבא וסבתא באיטליה שקשורים לילד לא פחות ממר פלג, שמסתבר כי אין לנגד עיניו אלא את עצמו בלבד. אנו בטוחים כי בית המשפט העליון ימשיך על-פי ההלכות הפסוקות ויקבע כי אין הצדקה לדון בבקשת הערעור״. עוה״ד מורן וחימי הוסיפו כי ״ההחלטה להעביר לתגובה היתה צפויה, אין בה חידוש וכי הזמן הקצר שהוקצב מלמד על ערנותו של בית המשפט הנכבד לדחיפות ההכרעה".