יום המאבק באלימות נגד נשים: הפגיעה בנשים חוצה זהויות, מגדרים והשתייכות לאומנית, כך גם על פי עדות קשה שמסרה היום (חמישי) שרית (שם בדוי) בתוכניתם של ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM, שהייתה נשואה לגבר ערבי מוסלמי, וסבלה מאלימות פיזית קשה, התעללות מילולית ונרדפת על ידו עד היום: "הוא אמר לי שכשהוא דופק אישה יהודייה - הוא דופק את כל היהודים".

"אני חוויתי אלימות מבן זוגי לשעבר, הוא בן מיעוטים, על רקע לאומני", סיפרה תחילה. "לפני שהתחתנו הוסבר לי שאני לא חייבת להתאסלם ויכולה להישאר בדת שלי", הוסיפה. "העניין הוא, שכמה ימים אחרי החתונה הוא אמר שאם לא אתאסלם אז אני יהודייה מסריחה, ואני לא משלהם. הוא אמר שאני בוגדת. אמר שיוצא ממני ריח ואני לא יכולה להיכנס למסגד, כי אני עלולה להסריח אותו. כל פעם שהיו תופסים מחבל היו אומרים לי שזה בגלל שלקחנו להם את המדינה ואנחנו גנבים".

כשנשאלה האם סבלה מאלימות פיזית, השיבה: "בוודאי. הייתי עונה לו והוא היה מרביץ. לפעמים הייתי מצדיקה אותו רק בשביל שהוא יעזוב אותי בשקט. כששאלתי אותו 'למה התחתנת איתי אם אתה שונא יהודיות?', הוא אמר 'בשבילי זה לדפוק את היהודים'. הוא אמר לי שכשהוא דופק אישה יהודייה הוא דופק את כל היהודים".

אלימות במשפחה  (צילום: אינג אימג')
אלימות במשפחה (צילום: אינג אימג')

שרית העידה כי פנתה גם למשטרה בנושא האלימות ממנה סבלה, אך נסוגה מתלונתה: "הגעתי למצב בו אושפזתי בבית חולים עם דקירות בפלג הגוף התחתון. כשהגיעו השוטרים הוא היה לידי, ובגלל שפחדתי ממנו לא יכולתי להגיד להם מה קרה. אז שיקרתי. פחדתי. באותו הרגע אמרתי להם שנפלתי". 

היא סיפרה עוד על היכרותה עם בן זוגה לשעבר: "הסתכלתי עליו כבן אדם, ולא כערבי או יהודי. אגב, בכפר בו אני גרתי אני מכירה כל כך הרבה נשים יהודיות שנמצאות שם ופשוט סובלות. הן לא יוצאות משם פשוט בגלל שיש להן ילדים. אני יצאתי משם בלי שקל בכיסים, בלי נעליים. הייתי שבעה חודשים במקלט של נשים מוכות ויצאתי משם מפוחדת מאוד. היום אני גרה לבד במקום שאני לא יכולה לכתוב בתעודת הזהות, כי אני יודעת שהוא מחפש אותי. אפילו קופת החולים שלי היא חסויה כי הוא לא מפסיק לנסות לחפש אותי".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM