עו"ד ציון אמיר,  מומחה בדין פלילי, התייחס בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM למשפט נתניהו, בסיום השבוע בו העיק ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000. אמיר ציין כי "אני חושב שלא צריך לבוא ולומר בשלב הזה שהתיק יתמוטט באופן סופי והזיכוי מחכה בפתח. אני כן אומר שהתיק הולך ונסדק, מתערער, התזה הבסיסית מתרסקת ומזה אי אפשר להתעלם. זה תיק מורכב ומלא בעיות".

אמיר המשיך ואמר: "צריך להקשיב גם לעד אבל גם לשופטים. מתחילת המשפט היו שם כמה עדים מרכזיים, צריך לזכור את עדותו של כל אחד במשפט ואת מה השופטים העירו במהלך העדות על אותם דברים". לפי אמיר, "התזה העובדתית היא שיש פה מתן ותמורה, נתניהו מצפה למשהו והעיתון מצפה למשהו - היחסים פה מושחתים. העדים לא סיפקו את הסחורה באופן ודאי, אלא הם אפילו תומכים בנקודות בעמדת ההגנה".

עוד אמר העו"ד: "כשניר חפץ אמר שהוא לא קיבל מנתניהו להעביר מסר לאלוביץ' בנושא הרגולציה. השופטים עצמם מתייחסים לדברים ואומרים שהעדות של חפץ לא יכולה לבסס מודעות של נתניהו. הם אומרים 'איך אפשר לקבוע עדותו של אדם, של שרה נתניהו, אם הוא איננו עד במשפט?'".

אמיר ציין בהמשך כי "היה צריך להקדיש מחשבה והיד הייתה צריכה לרעוד הרבה יותר ממה שהיא רעדה לפני שמביאים תיק כזה לבית משפט, בוודאי שאת תיק 4000. זו הייתה טעות שגרמה עוול וכל הקולות שתומכים בכתב האישום שוכחים דבר אחד - אנחנו רוצים חברה שמגישה כתב אישום בטוח נגד ראש ממשלה בזהירות רבה יותר. זו לא תעודת חיסיון או חסינות מפני העמדה לדין", הדגיש עו"ד אמיר את עמדתו.

בסיום השיחה, ציין אמיר: "גדולתה של הפרקליטות, מערכת ציבורית חשובה, זה לעשות פסק זמן עכשיו. זה יחזק את אמון הציבור בטוהר השיקולים. אני קורא עכשיו לצוות היועמ"ש לעשות הערכת מצב מחדש. שייקחו לעצמם פסק זמן רציני תוך כדי ניהול המשפט. זה יכול לחזק את האמון במערכת התביעה הכללית, ובמערכת המשפט בכלל, אמון שהולך ונשחק במשך שנים. לטובתם - תעשו פסק זמן ואם תגידו למסקנה אל תפחדו לקבל החלטות אמיצות".

"אין לי שום יכולת לנבא מה תהיה התוצאה אבל אלו תמרורי שצריכים להבהב חזק מול כולם ובוודאי בעיניי הפרקליטות", סיכם.