מאות תושבים מיפו יצאו לקראת הערב מבתיהם והגיעו למתחם הסמוך למסעדת "הזקן והים" בנמל יפו, כדי להביע תמיכה פומבית במסעדה, שנסגרה ביום רביעי בערב בהוראת מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. כל זאת, לטענת המשטרה, לאחר מספר של ביקורים והתרעות שנמסרו למסעדה, על העסקת שוהים בלתי חוקיים והלנתם על ידי בעלי המסעדה.

לטענת משטרת מחוז תל אביב, בחודשים האחרונים פקדו שוטרים את המסעדה כמה פעמים ומצאו כי המסעדה מעסיקה שוהים בלתי חוקיים בניגוד לחוק. במשטרה טענו עוד, כי הבעלים של המסעדה החזיק לכאורה בדירה בה לנו השב"חים ואשר מרביתם אישרו בחקירתם כי הם מועסקים במסעדה.

עובדי המסעדה תוקפים שוטרים, קרדיט חמ"ל

לאור זאת, החליט מפקד המחוז שלא להמתין להליך שיפוטי ולחתום על צו סגירה מנהלי, המורה על סגירת המקום למשך 30 יום. ביום שלישי הגיעו שוטרים כדי לאכוף את סגירת המסעדה ובמקום פרצה תגרה, שהובילה למעצרים של חשודים בתקיפת שוטרים. במסעדה טענו, כי השוטרים פינו סועדים מהמקום ונהגו באלימות כלפי עובדים.

אמש, כאמור, הגיעו מאות מתושבי יפו אל רחבת המסעדה, כשהם מניפים שלטי תמיכה במסעדה, שרים ורוקדים ודורשים לפתוח את המקום מחדש.  במשטרה הבהירו כי לא היו עימותים והאירוע עבר ללא צורך בהתערבותה.

כזכור, בנו של הבעלים נעצר במהלך מבצע "שומר החומות", לאחר שנחשד ביחד עם אדם נוסף בהשלכת בקבוק תבערה לעבר בית ביפו, בו נפצע נער ערבי. וזאת, כאשר סבר על פי החשד, שבאותה דירה מתגוררת משפחה יהודית.