הודעה שבישרה הנהלת בית החולים רמב"ם בחיפה למשפחה מאום אל פאחם על מותו של ראש המשפחה, הובילה להתפרעות אלימה אמש מצד בני המשפחה שתקפו את מאבטחי בית החולים וגם את השוטר הקהילתי במקום שניסה להרגיע את הרוחות. בני קלר, קב"ט בית החולים שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים.

"בסביבות 5 וחצי אחר הצהריים חולה קשה התחיל לדמם במחלקה האנקולוגית. המשפחה קראה לצוות ורופא ושלוש אחיות שהגיעו לחדר לטפל בו, מסיבה לא ברורה, הותקפו על ידי בני המשפחה שהיו בחדר. הם חטפו מכות נמרצות. כנראה המשפחה הייתה בלחץ מהדימום של המטופל ופשוט תקפו את הצוות הרפואי", אמר. 

לדבריו, חלק מהצוות הצליח להימלט מהחדר ולהסתגר בתחנת האחיות, בדרך הם לחצו על לחצן המצוקה. "מאבטחים שהוזעקו למקום הותקפו גם הם באגרופים, סטירות, שריטות וכו'. בהתחלה היו ארבעה בני משפחה, אבל כשהם נכנסו ללחץ הם התקשרו לשאר בני משפחה שהיו למטה - בסופו של דבר היו שם עשרה בני משפחה. הצוות לא הצליח לטפל בחולה, חלקם הצליחו להימלט וחלקם נשארו כלואים בחדר עד שהגיעו המאבטחים והשוטר". 

"בסוף הצליחו להשתלט עליהם. הוזעקו כוחות משטרה עם כוח יס"מ. נעצרו שלושה מבני המשפחה והמטופל נפטר", הוסיף. לטענתו, הגעת כוח יס"מ כבר הפך לנורמה בבית החולים, "לוחמים על כל ציודם, אם זה בחדר המיון ואם זה ברחבת המיון. זו המציאות העצובה שלנו היום".

"זה סיפור קשה מאוד. הגעתי לכאן זמן קצר לאחר האירוע, נפגשתי עם כל מי שהותקף. המאבטחים בסדר, אבל הצוות הרפואי, יותר מזה שהם קיבלו מכות, היו בפוסט טראומה, הם היו פגועים נפשית. הגיע לפה מנהל בית החולים לחזק אותם, הגיעה האחראית על השירות הפסיכיאטרי ונאלצנו להזעיק את הצוותים ממשמרת הלילה כי הם לא היו מסוגלים להמשיך", סיפר. 

כשנשאל איך פועלים במצב כזה, השיב קלר: "תפקיד הצוותים הרפואיים לטפל בחולים, תפקידנו הוא להגן על ביטחונם. יש לנו פחות מאבטחים, כל בתי החולים בארץ נמצאים במצוקה קשה ביותר. אנחנו נמצאים בתחתית סולם השכר ועם עבודה מאוד קשה ומסוכנת - אנשים לא באים ואנשים עוזבים".

בתוך כך, מנהל ביה"ח רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, שוחח עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים: "היה ארוע אלימות בלתי סביר, צוות הרופאים, אחיות ומאבטחים הוכו בצורה נמרצת ע"י משפחה. הצוותים הרפואיים לא יכולים לעבור תחת איום מתמשך שכזה, צריך למגר את האלימות מבתי החולים".