מחר יחל שבוע נוסף של דיונים במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM בנושא.

בפתח דבריו התייחס קרא לעדותו של עד המדינה ניר חפץ: "העדות הראשית תימשך מחר, ובתיק 4000 כמעט נגמרה. יכול להיות שהם יספיקו את כל מה שנשאר להם מתיק 2000 ו1000 מחר, אם לא הם ימשיכו ליום שלישי. קודם כל יהיה לחפץ עוד השלמה על 4000 מחר ואז על תיקי 2000 ו־1000. ואז תתחיל החקירה הנגדית על הכול".

לאחר מכן נשאל קרא האם האישום של נתניהו בשוחד בתיק 4000 מתנדנד, והשיב: "קודם כל בוודאי שיכול להיות. העמדה שלי בעניין הזה די עקבית. הסיפור על השוחד לא קל בכלל מבחינת הפרקליטות. פעם חשבתי, לא רק אני, שזה או תיק שוחד או כלום, כי אמרו שללכת על הפרת אמונים בתיק הזה בלבד זה לא רציני. היום אחרי העדויות, התיק של הפרת אמונים מאוד חזק, ברור לגמרי שהאירוע הוא לא סתם עוד משהו ששמענו שקורה. בהנחה שליבת העדות של חפץ שורדת את החקירה הנגדית, ואני לא רואה איך מפרקים אותה".

"הפרת האמונים זו העבודה שנתניהו מתעסק בה בצורה כל כך אינטנסיבית, כשחפץ אומר שכל ההנחיות שהוא קיבל בנושא 'וואלה' היו מנתניהו באופן חד משמעי. הוא אומר גם שהוא לעולם לא נתקל בדבר כזה. כל זה קורה בזמן שאין שום ויכוח שחפץ מעביר מסרים לנתניהו מאלוביץ' בנוגע הרגולציה. זה לא אומר שנתניהו קשר בין הדברים. הפרת האמונים אומרת שנתניהו עשה את מה שעשה ב'וואלה' ובמקביל פעל במשרד התקשורת כשהוא מצוי בניגוד עניינים חריף מאוד. פה לא צריך להוכיח שום דבר. בכתב האישום מתואר הפרת האמונים, העניין פה הוא לא החברות. מה שמתואר זה שבזמן שהוא מקבל את הבקשות, פונה לוואלה".

"יש פרק שלם בכתב האישום שמתאר את כל מה שנכלל בהפרת האמונים. יש אירוע שקרה תחת מנדלבליט, לא היו מודעים למה שקרה אחרי זה, ושם אמרו שהוא נמצא בניגוד עניינים. זה לא העניין המרכזי, האירוע הזה הוא ניגוד עניינים. היה הסדר ניגוד עניינים ועדיין יש סעיף שלם שעליו דיבר מנדלבליט בזמן אמת, בסעיף הרלוונטי זה דבר שמתואר באופן מאוד מובהק", הוסיף קרא.

לבסוף נשאל האם העדויות שנשמעו עד כה החלישו את האישומים, והשיב: "הן לא החלישו. העדויות עדיין לא הוכיחו בצורה מוחלטת את עבירת השוחד. העדות של חפץ היא סופר קריטית".