יאיר נתניהו התייצב הבוקר (שני) בבית משפט השלום בתל אביב, לדיון מקדים תביעה בנושא תביעת הדיבה ההדדית שהגישו הוא וחברת הכנסת לשעבר סתיו שפר זה נגד זו. כזכור, חברת הכנסת, שלא התייצבה לדיון, תובעת מנתניהו כרבע מיליון שקלים לאחר שתקף אותה בסדרת ציוצים בטוויטר. בעקבות תביעתה, יאיר תבע בחזרה פיצויים על ציוצי עבר של שפיר נגדו.

אלא ששעה שהופסק הדיון, כתב חדשות 12, אור רביד, פנה אליו בשאלה שנגעה לדיון בתיק 2000 ולעדותו של ניר חפץ, והטיח לעברו כי ניהל את המדינה, זה השיב מצדו: "12 זה ערוץ עוין, פרו-פלסטיני, ערוץ תעמולה אנטישמי שעושה נזק לישראל, רק פחות ממדינת איראן. הערוץ שלכם הוא אחד הנזקים הגדולים ביותר למדינה, עכשיו יש ערוץ חדשות אמיתי, אני קורא לצופים האחרונים שנשארו לכם, לעבור לשם".

יאיר נתניהו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר נתניהו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

תחילת הפרשה באפריל 2020, אז צייץ נתניהו נגד שפיר, בנושא יחסיה הפוליטיים עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "את רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של ג'פרי אפשטיין?" עוד צייץ נתניהו: "את מכוערת מבפנים ומבחוץ, תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לכפר, תתאסלמי, תעזבי אותנו בשקט".

יש לציין כי ציוציו של יאיר הגיעו בעקבות ציוץ קודם של שפיר, בו התייחסה לתמונות שפורסמו מארוחת ליל הסדר בבית משפחת נתניהו, אז התארחו הבנים יאיר ואבנר אצל הוריהם לארוחת חג, בזמן הסגר הראשון שהושת על ישראל בגין נגיף הקורונה. חברת הכנסת לשעבר הביעה מורת רוח מכך שבזמן שרה"מ דאז ביקש מהאזרחים שלא לחגוג עם מי שלא גר בביתם, בנו אבנר, שלא התגורר עמו, הגיע לארוחת החג.

לאחר ציוציו של נתניהו, הגיבה שפיר: "כל כך התגעגעתי לחבק את המשפחה שלי בחג הזה. לאנשים שלימדו אותי לדאוג לאחרים ולהשתדל לעשות טוב, גם כשקשה. עכשיו כשקוראת את איך שכותב בנו של ראש הממשלה שהתחנך בדרכו ומתבטל מכספנו, מתגעגעת אליהם אפילו יותר. שקרן, רשע, גזען, מטרידן. הפה של הילד, מורשת האב".

יאיר החליט להגיב פעם נוספת ורשם לה: "קומוניסטית, טיפשה, חובבת פדופילים שכמוך את שמות הגנאי שקראת לי תשמרי לאפשטיין, ברק ושאר החברים שלך. אני לא לקחתי בחיי שקל מהמדינה. את לעומת זאת חייבת למשלם המסים 8 מליון שח".
כחודשיים לאחר שהגישה את התביעה שלה, יאיר נתניהו הגיב בתביעה משלו בחודש מאי וטען כי שפיר הכפישה אותו ואת משפחתו בטוויטר. אחת מטענותיו המרכזיות של בנו של ראש הממשלה היא ששפיר ניצלה את כוחה ברשתות החברתיות לפגיעה, השפלה והכפשה של בני משפחתו ושלו.