פרשת הרצח וההיעדרות בירושלים קרובה לסיומה: הפרקליטות הגישה היום (שני) הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעורבות באירוע הרצח והחטיפה של הנער ניסים שטרית בשנת 1986. זאת, לאחר שחוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים חשפו וביססו נגדו תשתית ראייתית למעורבותו בחטיפה וברצח. מעצרו של החשוד, בן שר לשעבר תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו, הוארך בחמישה ימים. 

כזכור, הבוקר בית המשפט בירושלים התיר לפרסם את שמותיהם של שניים מהחשודים בפרשה: יהודה צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", וברוך שרביט, הנמנה עם מקורביו של הרב. החוקרים טוענים כי צוקר הודה שהיה זה שהעביר את המסר מטעם ברלנד, לרצוח את שני הקורבנות.

בדיון בבית המשפט טענה המשטרה כי חתנו של ברלנד, ששימש בשעתו כראש משמרת הצניעות, היה גם זה שהוציא לפועל תקיפות של חסידים ואברכים שסרחו מהדרך. במעמד הדיון נחשף כי צוקר עומת עם ברלנד במהלך החקירה, ולדבריו אמר לו ברלנד כי הוא לוקח אחריות על כך ששלח את האנשים לרצוח את שטרית ואת אדרי. 

פרשת היעדרותו של נסים שטרית ז"ל נחקרה לאורך השנים, ולאחרונה הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להשיג פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של מספר מעורבים במעשה הרצח והחטיפה. כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח עוד בשנת 1986.  

חוקרי המשטרה הצליחו בחלוף שנים רבות ובהיעדר גופתו, לחשוף את האמת מאחורי היעדרותו ולעצור את החשודים במעורבות במעשה החטיפה והרצח. החקירה מנוהלת מראשיתה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים, והיום הוגשה הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעשה הרצח והחטיפה משנת 1986. החקירה בנוגע ליתר המעורבים שנעצרו בחשד למעורבותם במקרה רצח זה ובתיק רצח אבי אדרי ז"ל נמשכת.

בימים האחרונים, היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים השלימה את חקירת אחד המעורבים ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל לפני כ-35 שנים. כאמור, לאחר שביססה נגדו תשתית ראייתית למעורבותו בחטיפה וברצח, היום הגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום במהלך הימים הקרובים. 

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס להתפתחות בחקירה והצהרת התובע שהוגשה היום ואמר: "הצהרת התובע הראשונה שהוגשה היום נגד אחד החשודים במעורבות ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל, היא תולדה של חקירה מאומצת ומורכבת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בליווי הפרקליטות.

"לא חסכנו משאבים ואמצעים בחקירה וגם בחלוף שנים ארוכות, החוקרים לא הרפו מהחתירה לאמת וביצעו אינספור פעולות חקירה משמעותיות, מורכבות ויצירתיות שהובילו לפריצת הדרך וחשיפת האמת מאחורי היעדרותו. מדובר בעדות נוספת לכך שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו בכדי להגיע לכל רוצח ולפענח כל מקרה רצח גם בחלוף שנים רבות. אני סמוך ובטוח שהעמל רב שהשקיעו החוקרים מסביב לשעון יביאו לסיום הפרשה, לצדק, למיצוי הדין עם המעורבים ולמעט מזור לבני המשפחה".