תפנית דרמטית בעלילה: "הרב" אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים" וראש העיר, שנעצרו במסגרת פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים, ישוחררו ממעצרם. השניים שוחררו למעצר בית, אם כי ברלנד השוהה במאסר כעת יוחזר לשם. הסיבה לשחרורם היא כי חלה התיישנות על העבירה המיוחסת להם, אשר נגדה התגבשה תשתית ראייתית. 

כאמור, הטענה היתה כי ברלנד שלח את חוטפיו של הנער ניסים שטרית, אך מכיוון שחלף פרק זמן של כ-30 שנים - חלה התיישנות על עבירת החטיפה. במקביל, החקירה הקשורה לראש העירייה נמשכת כעת, ובמידה ותימצא תשתית ראייתית כלפי עבירות שלא חלה כלפיהן התיישנות, הוא ייחקר שוב. כמו כן, היום הוגשה הצהרת תובע נגד חשוד נוסף בפרשה, השני במספר. מחר הפרקליטות צפויה להגיש הצהרות תובע  כלפי חשודים נוספים בפרשה.

פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים: הארכת מעצר של אליעזר ברלנד, ארכיון. צילום: שלומי הלר, וואלה!

מוקדם יותר השבוע, הותר לפרסום כי שניים מהחשודים בפרשה הינם יהודה צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", וברוך שרביט, הנמנה עם מקורביו של הרב. השניים חשודים בהיעלמותו המסתורית של הנער ניסים שטרית בשנת 1986, וברצח נהג המונית אבי אדרי בראשית שנות ה-90. בדיון בבית המשפט טענה המשטרה כי חתנו של ברלנד, ששימש בשעתו כראש משמרת הצניעות, היה גם זה שהוציא לפועל תקיפות של חסידים ואברכים שסרחו מהדרך.

באותו היום הגישה הפרקליטות הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעורבות באירוע הרצח והחטיפה של הנער ניסים שטרית בשנת 1986. זאת, לאחר שחוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים חשפו וביססו נגדו תשתית ראייתית למעורבותו בחטיפה וברצח.