פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים: אסתר, אחותו של ניסים שטרית, הנער שנרצח לפני כשלושים שנה, התראיינה הבוקר (ראשון) בגל"צ והביעה זעזוע לנוכח פרטי כתב האישום שהוגש בשבוע שעבר, נגד המעורבים במעשה. זמן קצר לאחר הראיון הותר לפרסום שמו של בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ("גנדי"), אחד משני הנאשמים ברצח.

"איך אדם דתי שמתיימר להיות ירא שמיים יכול להיות סדיסט ברמה כזאת? לא נשמתי כשקראתי את תיאור הרצח, איך הם התעללו באחי", אמרה בפתח דבריה.

בנימין זאבי (צילום: אלי דסה)
בנימין זאבי (צילום: אלי דסה)

אסתר סיפרה בראיון על איומי העבר שנשמעו מצדו חברי הקהילה של אליעזר ברלנד נגד אחיה. "כולנו במשפחה סובלים מכאב וצער כבר 35 שנה, בידיעה שאח שלנו נעלם ואפילו אין לנו קבר".

היא סיפרה על הכאב שחוו הוריה במשך השנים: "לאמי לא היה מרגוע, הכאב היה עצום והיא חיכתה לו כל הזמן שיגיע. אבא שלי לא שרד את הכאב ונפטר כעבור שנה". 

כזכור, ביום שישי האחרון שני חסידים של קהילת "שובו בנים" הואשמו ברצח הנער לפני 35 שנה. השניים, ברוך שרביט בן ה-76, בנימין זאבי, כאמור. על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, הנאשמים שותפים לרציחתו של הנער, כחלק מפעילותן "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עמד ברלנד. כתבי האישום מתארים כי הנער נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם בחורות, דבר המנוגד לנורמות הדתיות בהן החזיקו אנשי הקהילה.