צירוף מקרים מצמרר: היום, 15 שנה בדיוק ליום הרצח של הנערה תאיר ראדה ז"ל, יגיעו לבית הספר שבו אירע האסון שלושת השופטים הדנים במשפט החוזר שנערך למי שהורשע ברצח, רומן זדורוב.

ביחד עם השופטים אשר קולה, דני צרפתי ותמר נסים הגיעו לזירה גם הנאשם עצמו, פרקליטיו וצוות התביעה. עוד נמסר כי הביקור בבית הספר נופי גולן מוגדר כדיון משפטי לכל דבר, והוא ייערך בדלתיים סגורות.

"אני מרגיש אדם חופשי. אני לא בלחץ. אני חושב שהפעם זה יותר רציני מפעם קודמת, זה טוב שהשופטים רוצים לבדוק. הם מדברים, שואלים, נכנסים לתיק. במשפט הקודם לא היה מעניין אותם. פה רוצים למצוא את הצדק", אמר זדורוב לקראת הגעת השופטים למקום.

בבית הספר תורגש גם נוכחות של אנשי משמר בתי המשפט, שקיימו בימים האחרונים ביקור הכנה במקום. זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שחזר אותו.

מאוחר יותר חזר בו זדורוב מהודאתו, ובקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר. משפטו של זדורוב כעת מתנהל סביב כמה אבני מחלוקת מרכזיות: האותנטיות של הודאתו ברצח ושחזור האירוע, סוגיית עקבות הנעליים שהתגלו על מכנסיה של ראדה, לוחות הזמנים שבהם התנהל זדורוב והתאמתם לשעת הרצח, וכן רמת הידיעה שלו ביחס לפרטים מוכמנים שרק הרוצח יכול להכיר.

הסוגיה העיקרית במשפט החוזר היא עקבת נעל לא מזוהה בתא השירותים, שעליה נמצאו טיפות דם של הנרצחת. בשל הזמן הרב שחלף מאז, ישנם הסוברים כי לביקור השופטים בזירה אין חשיבות מהותית, וזאת בין היתר בשל העובדה שתא השירותים המקורי שופץ במהלך השנים האחרונות.