פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד תושב מעלות החשוד ברצח סמיון ויולין ז״ל בעיר לפני כשש שנים. בנוסף, מעצרו הוארך עד ה-4 בינואר. הרצח האכזרי התרחש באוקטובר 2015, כאשר צעיר כבן 25 פרץ לדירתו של ויולין בן ה-92. מהחקירה עלה כי הפורץ, שניסה להחריש את תנועתו נכנס לדירה ללא נעלים, והופתע מערנותו הקורבן.

עוד עולה, כי ויולין נאבק בחשוד, אילן אפשטין, שהחל אז לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד אשר גרם למותו. במהלך התקיפה אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה. במהלך החקירה ולאורך השנים ניסו החוקרים להפיק פרופיל DNA מהגרב, אך ללא הצלחה.

בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, הצליחו חוקרי המשטרה להפיק פרופיל DNA, אשר הוביל לחשוד ברצח - תושב העיר שהיה בן 25 בזמן הרצח. לאחר הפקת הנתונים, נפתחה חקירה סמויה נגד החשוד, ועם התבססות החשד, הוא נעצר למשך כ-50 ימים.

ראש מחלק רצח בימ״ר צפון רפ״ק אריק לוגסי סיכם: "חקירת הרצח הביא אותנו להכרות עם מהלך חייו של הקורבן, סמיון ויולין ז״ל, בעברו קצין בצבא האדום שנלחם בנאצים במלחמת העולם השנייה. הוא עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג ניסה להאיבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו".

"אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו", הוסיף.

עורכי הדין סאהר פאר ונסרין סלאמה שמייצגים את אפשטין מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו בתגובה: "אילן שיתף פעולה ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. רק היום הוגש כתב האישום ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בבית המשפט".