כפי שפורסם במעריב: הפרקליטות הודיעה הבוקר (חמישי) כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, אימץ את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, והחליט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד שני לוחמי מג"ב, שירו במחבל שביצע פיגוע דקירה בשער שכם במהלך סוף השבוע.

כזכור, המחבל דקר עובר אורח ופצע אותו באורח בינוני-קשה, ולאחר מכן ניסה לדקור לוחם ולוחמת מג"ב. בתגובה, ירה בו הלוחם מספר כדורים שהובילו לנפילתו ארצה. לאחר שנורה, המחבל ניסה להתרומם ממקומו, כאשר הסכין עימו. הלוחמת ביצעה ירי נוסף לעברו. בהמשך, המחבל התרומם מעט שוב והלוחמת ביצעה ירי נוסף לעברו והוא נהרג.

פיגוע הדקירה בירושלים, קרדיט: דוברות המשטרה

בהודעת הפרקליטות נכתב כי בהתאם להנחיה לפיה, ככלל, במקרי מוות שאירעו כתוצאה מירי במהלך פעילות משטרתית תיפתח חקירה, למעט מקרים חריגים בהם מובהק כי לא בוצעה עבירה, הוחלט על דעת פרקליט המדינה והמשנה לעניינים פליליים לפתוח בחקירה כדי לבחון האם כל מקטעי הירי בוצעו כדין.

עוד נמסר בהודעה כי לאחר חקירה ובירור הדברים, נמצא כי הסבריהם של לוחמי מג"ב לפיהם הם פעלו מתוך הגנה עצמית עלו בקנה אחד עם יתר ממצאי החקירה, לרבות תיעוד האירוע. מהחקירה נקבע כאמור כי היתה הצדקה חוקית לשימוש בנשק, ולכן הוחלט כי יש לגנוז את התיק נגד הלוחמים מחוסר אשמה.

בתוך כך, לאחר החלטת הפרקליטות, שני הלוחמים יוזמנו בימים הקרובים למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, שיעניק להם תעודות תעודות הוקרה על פועלם באירוע. במשטרה ציינו כי הוא גיבה את הלוחמים, ושוחח עם הוריהם בערב האירוע. "אנו מכשירים את שוטרינו ולוחמינו למשימות מורכבות ומצפים מהם לפעול בנחישות אל מול כל סכנה לחייהם ולחיי אזרחים בכל מקום ברחבי הארץ. החלטת מח"ש לסגור את תיק החקירה נגד לוחמי מג"ב שניטרלו את המפגע ובכך הצילו חיי אדם היא החלטה נכונה", אמר שבתאי.

"הסרטון המלא ותיפקודם באירוע לא השאירו ספק בדבר מקצועיותם ועל כך הענקנו להם גיבוי מלא. להורי הלוחמים אמרתי, והיום זה ברור לכול - לעם ישראל התווספו שני גיבורים בחג החנוכה. אני מחזק את ידיהם של כל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל הפועלים מסביב לשעון למען שמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל מול הטרור ומול אתגרי הפשיעה החמורה", הוסיף.

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן הגיב להחלטה ומסר: "החלטה נכונה של המחלקה לחקירות שוטרים לסגירת התיק מחוסר אשמה כפי שצריך להיות. הלוחמים שחתרו למגע וסיימו את האירוע תוך מספר שניות גילו נחישות, אומץ לב, חתירה למגע ומקצועיות ובכך הצילו חיי אדם נוספים".

מפקד משמר הגבול והלוחמים שחיסלו את המחבל בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מפקד משמר הגבול והלוחמים שחיסלו את המחבל בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

"הענקנו ונמשיך להעניק להם את כל התמיכה והלווי שצריך בכלל ההיבטים. אנחנו נמשיך לגבות את הלוחמים שלנו שפועלים ברחבי הארץ נגד טרור ופשיעה חמורה תוך שהם מסכנים את חייהם בכדי להוות חומת המגן של אזרחי ישראל", סיכם.