מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (חמישי) לחשדות לפיהם סוהרות הוטרדו על ידי אסירים ביטחוניים בכלא גלבוע. "תיאורי החיילות שהוצבו על הנעשה בכלא גלבוע צריכים להדליק נורה אדומה", אמר במהלך ביקור שקיים באוניברסיטת אריאל. 

בהמשך, ציין כי מספר כתבי האישום שהוגשו בגין עבירות אלה, היה נמוך משמעותית ביחס לכמות התלונות. "בביקורת שקיימתי במאי 2020 על יישום החוק למניעת הטרדה מינית, מצאנו שבעוד שכ- 153,000 דיווחו כי נפגעו מהטרדה מינית, רק 29 כתבי אישום הוגשו כאשר הטרדה מינית היתה העבירה היחידה או המרכזית שבהם", אמר. "הדוח העלה ליקויים בטיפול המדינה בנושא ההטרדות המיניות", קבע אנגלמן. 

"מה שקרה בכלא גלבוע, חייב להיבדק", המשיך מבקר המדינה, וחשף כי בכוונתו לבחון מחדש את הצבתם של חיילי וחיילות חובה בשירות במתקני שב"ס. "בעייתי עוד יותר אם הסוהרות המוטרדות היו חיילות בשירות חובה. בכוונתי לעשות ביקורת על כל נושא הצבת חיילים וחיילות בשירות חובה במסגרות של המשרד לביטחון פנים - משטרה, שב"ס ומכבי אש", אמר. "בין היתר נבדוק מה המשימות המוטלות על החיילות והחיילים האלו, המוגנות שלהם בשירות, האם השירות שלהם אפקטיבי. את כל אלה נבדוק גם בעיניים של המשרתים עצמם", סיכם מבקר המדינה.