בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שני) את מקסים טל ברצח אשתו מריה בקרית ביאליק לפני כשנתיים, לאחר שדקר את רעייתו בגרונה בזמן ששכבה במיטתה.

מעובדות כתב האישום עולה כי בסוף חודש אוגוסט 2019 החל טל בן ה-29 לחשוד במנוחה כי היא מקיימת קשר עם אדם אחר. בתקופה זו הוא התעמת עם המנוחה במספר הזדמנויות והטיח בה את החשד, אך המנוחה הכחישה את שייחס לה. על רקע החשד וקנאתו למנוחה תקף טל ב-6 בספטמבר את המנוחה בפניה, וגרם לה שבר באפה. במהלך העימות היכתה אותו המנוחה וגרמה לו שריטות בפלג גוף עליון, חבלה ונפיחות בעין ימין. 

בעקבות כך, נעצר טל, ושוחרר בתנאים לאחר שלושה ימים. בית משפט השלום בקריות אסר עליו ליצור כל קשר עם המנוחה ולהיכנס לתחומי העיר קרית ביאליק, לתקופה של 30 ימים. במהלך תקופה זו, על אף תנאי השחרור שנקבעו על ידי בית המשפט, עמדו טל והמנוחה בקשר טלפוני, והוא הגיע במספר הזדמנויות לדירה, וחזר להתגורר בה ב-8 לאוקטובר בהסכמת המנוחה. 

עוד עולה מכתב האישום, כי שלושה ימים לאחר מכן, סמוך לשעה 00.30, טל נכנס לחדר השינה של המנוחה והבחין בהתכתבות הודעות בווטסאפ בין המנוחה לבין גבר אחר, בטלפון סלולרי בו עשתה שימוש ללא ידיעתו, ושאותו הסליקה מתחת לכרית במיטתה. מעיון בהודעות הוא הבין כי המנוחה מקיימת קשר עם אחר, צילם את ההודעות באמצעות הטלפון הסלולרי שלו והחליט להמיתה.

בהמשך, סמוך לשעה 06.30, שעה בה היה אמור לצאת לעבודתו, יצא מהדירה, נסע ברכבו מהמקום וחזר לדירה סמוך לאחר השעה 06.50, לאחר שאביה של המנוחה יצא מהדירה לעבודתו, ולאחר שטל הודיע למעסיקו שהוא לא חש בטוב ולא יגיע לעבודה. בהמשך הוא את שתי בנותיהם הקטינות בשעה 07:20 לערך. המנוחה התעוררה משנתה והוא אמר לה שתלך לנוח ושהוא יקח את בנותיהם לגן. בסמוך לשעה 07:45 יצא טל מהדירה עם הקטינות ולקח אותן לגן הילדים הנמצא במרחק קצר מהדירה. 

לאחר מכן, חזר הנאשם לדירה, נטל סכין בעלת להב באורך של כ- 16 ס"מ ממטבח הדירה, נכנס לחדר השינה של המנוחה ובעת ששכבה על מיטתה, דקר אותה בצווארה בצידו השמאלי. זמן קצר לאחר הדקירה הוא התקשר לאימו ולאחר מכן למוקד המשטרה, ובעוד המנוחה גוססת לנגד עיניו, ומבלי לעשות דבר על מנת לסייע לה ולנסות להצילה, דווח להם כי המנוחה התאבדה.